mijn paard trap naar anderen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

sabrinaboer

mijn paard trap naar anderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-06 22:48

missy waar ik het nu over heb is niet echt sosiaal tegen andere paarden er zijn misschien 3 paarden op stal waar ze mee los kan en met deze paarden kan ik ook gewoon buiten rijden maar de rest is een ramp ze hoeven maar naar haar te kijken of iet te dicht op haar lopen en soms zit daar wel 4 paardenruimtes tussen ze schop en niet een keer nee zo vaak mogelijk
ook loop ze achteuit onder het zadel om te schoppen en ik krijg haar er niet vanaf wat moet ik hiermee kan ik hier iets aan doen of moet ik maar niet meer gaan ruiden met paarden die zij niet mag

sulindabaf

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 22:53

heey!! misschien zou het helpen wanneer je paard achteruit loopt om te schoppen hem een harde tik met bijv. de zweep op zn kont te geven. ze moet in ieder geval weten dat ze niet mag schopen ook niet naar paarden die ze niet mag!!! succes er mee!!

sabrinaboer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-06 22:57

sporen en zweep hebben geen nut en het gaat vaak zo onverwacht dat ik te laat ik heb ook vaak zat op de dijk gelopen van stal weg nou als je een paard achteruit wil zien draven moet je haar eens zien ze kan het echt

Elienn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 10:44

Gewoon aanpakken,
en Goed consequent zijn,

zodra je paard een schop wil geven/geeft,
geef jij hem een mep met je zweep, gewoon als je er op zit,
en als hij dan achteruit gaat draven, zijn probleem!
gewoon laten gaan.. als ze het toch zo goed kan, kan het ook geen kwaad,

Blijf Consequent, en pak hem gewoon goed aan

succes

Kris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 12:00

Juist, een zweep heeft echt wel effect hoor, als je er maar hard genoeg mee door komt. Zodra je paard achteruit gaat lopen om een ander paard een schop te verkopen wordt je heel erg boos. Jij bent de baas en bepaalt wat je paardje wel en wat ze niet mag!

ygoeseye

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 14:34

juist, gebruik je stem ook daarbij. Maak je stem zwaar en hard en maak duidelijk dat dat niet mag. Zweep dr over heen om te bestraffen. Ookal ben je wat aan de late kant. Ze moet goed doorkrijgen dat dat onacceptabel gedrag is. Soms als je 1 tik geeft geven paarden een schop terug, gewoon net zo lang volhouden totdat jij de laatste bent die de tik uitdeelt. Loopt ze weer braaf vooruit zonder te dreigen dan moet je haar natuurlijk belonen. Hierbij is je stem hoog en niet zo hard. Suc6

fries_lover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 16:26

probeer de aandacht van je paard op te eisen. vraag van haar dingen, zij legt de aandacht nu bij jou inplaats van er op te letten wie achter haar loopt.