Ik heb een paard van 9 jaar ik heb haar al vanaf dat ze drie jaar was.
In het begin heb ik zoveel problemen met haar gehad dat er geen andere oplossing was dan buiten rijden (omdat ze in de bak gewoonweg gevaarlijk werd ze was niet leuk meer) Buiten is het een schat van een paard na ongeveer 4jaar buiten te hebben gereden begon ze opeens kreupel te lopen er werd mij gezegd dat het door mijn rijden kwam maar dat vond ik niet kloppen want al die jaren heeft ze gewoon lekker buiten gehobbeld en opeens was het mijn schuld, ik was toen verplicht om in de bak te gaan rijden vanwege het been ik heb hulp gehad van veel mensen en ze begon steeds weer beter te lopen maar wat nou het probleem is met het rijden ze gooit dus heel haar gewicht op mijn handen ik heb al van alles geprobeert ik heb met 2 zwepen gereden voor tegen houden en achter er zachtjes bij tikken zodat ze goed haar acherhand erbij houd maar op een gegeven moment laat ze weer heel haar hoofd hangen degene waar ik les van had had een ophaaltrance aan bevolen toen heb ik daar mee gereden ze reageerde er perfect op ik was toen naar de winkel geaan om er 1 te halen maar die bitten blijken zo scherp te zijn dat ze bijna niet verkocht worden alleen op bestelling daar schroik ik zo van dat ik weer mijn bustrance erin heb geooid ik heb met slof gereden maar die trekt ze evn hard uit me handen nou is de vraag met wat voor bit kan ik volgens jullie het best gaan rijden ik heb ook met een pelham gereden maar daar ging ze mee headbengen ik weet niet meer wat ik nou moet doen HELP!!!
Alvast bedankt voor het lezen van ut verhaaltje hahaha