steeds niet goed gaan met wedstrijd

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

_anton_love_

steeds niet goed gaan met wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-06 17:05

hoi hoi
ik heb een haflinger waar ik ook altijd 1 keer in de maand me wedstrijd op rijd,het gaat altijd heel goed, maar nu inene gaat hij vervelend doen, ben nu 2 keer gezakt. maar met inrijden doet hij het heel goed, maar moet ik de andere bak in, het proefje terijden, gaat hij heel vervelend doen, en ga ik niet meer op me houding letten maar meer op hem,
gaat hij heel snel draven, en dan kan de de middendraf niet meer doen, dan kan ik hem wel gaan inhouden maar dan verpest ik me houding, eerder inrijden heeft ook geen zin, soms rij ik hem bijna 1 uur in,ook wilt hij soms niet van de hoefslag af, dat doet hij normaal nooit
en hij wil ook niet zijn nek strekken als ik lange steugel wil geven,
en als ik wil halthouden en groeten, wilt hij ook niet stil blijven staan,
het ging altijd zo goed en nu inene

ook was hij een keertje gaan flippen in de bak, rennen en bokken
en toen ik de inrij bak weer in ging om hem uit te stappen flippte hij ook heel erg en is zelf de bak uitgerent, ik vind dit heel vreemd van hem.

naja het meest maak ik me zorgen over me houding, als ik veel op hem moet letten, wie weet wat ik kan doen?

heel erg bedankt
Groetjes Nikita

Sjoert

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 17:14

Dit is een rijtechnische kwestie volgens mij.
Zou je wat meer met interpunctietekens willen werken? Je verhaal is nu een beetje moeilijk te volgen.

_anton_love_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-06 17:16

Sjoert schreef:
Dit is een rijtechnische kwestie volgens mij.
Zou je wat meer met interpunctietekens willen werken? Je verhaal is nu een beetje moeilijk te volgen.

ik snap het even niet
waar moet ik deze advertentie plaatsen?

Feria

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 17:36

ben jij misschien meer gespannen dan voorheen? Misschien moet je naar enkele niet officiele wedstrijden gaan en je proefje rijden, zonder echt op de jury te letten. Ik bedoel maar, je niet druk maken over dat ie nu perfect staat of niet, reageert ie niet draai hem dan effe in een volte ofzo. Ik vind het wel raar hoor, hij moet toch iets meegemaakt hebben? verschoten ofzo in de ring? Wan teen paard maakt geen onderscheid in inrijden en voor een jury rijden. En verder is ie altijd braaf? Misschien heeft ie pijn ofzo? Rijd je op wedstrijd met ander zadel ofzo? En anders veel in andere maneges gaan rijden, zonder wedstrijd en proberen of ie zich dan ontspant. veel succes hoor!

sandra1986

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 17:40

misschien word je hier heel erg zenuwachtig van of word je boos op hem? het klinkt als dat hij een beetje onckr word of zenuwachtig. ik rijd zelf geen wedstrijden maar het klinkt alsof hij een beetje onckr is. straf je hem dan? want zoja dan word t het ckr ni leuker op ni voor jou en ni voor hem. je mag hem natuurlijk best duidleijk maken dat dit ni leuk is maar straf hem niet en vraag (ik weet ni of dit kan) of je voor de proef even de ring rond mag stappen misshcien is hij wel bang alleen daar.

_anton_love_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-06 22:58

renatevb schreef:
ben jij misschien meer gespannen dan voorheen? Misschien moet je naar enkele niet officiele wedstrijden gaan en je proefje rijden, zonder echt op de jury te letten. Ik bedoel maar, je niet druk maken over dat ie nu perfect staat of niet, reageert ie niet draai hem dan effe in een volte ofzo. Ik vind het wel raar hoor, hij moet toch iets meegemaakt hebben? verschoten ofzo in de ring? Wan teen paard maakt geen onderscheid in inrijden en voor een jury rijden. En verder is ie altijd braaf? Misschien heeft ie pijn ofzo? Rijd je op wedstrijd met ander zadel ofzo? En anders veel in andere maneges gaan rijden, zonder wedstrijd en proberen of ie zich dan ontspant. veel succes hoor!

hoi
nee ik rij niet met andere zadel,ja het is gewoon heel vreemd met les of gewoon lekker vrijrijden inrijden voor het proefje gaat het goed, en dan gaan we is het een klier, maar hij heeft niks mee gemaakt ofzo
12 maart heb ik weer een wedstrijd, en ik ga heel goed met hem trainen, en ook even nep rijden zeg maar, alleen is de bak dat me moeder over als jury speelt, gewoon een paar kee goed oefenen, en ik hoop dat het lukt!

heel erg bedankt voor de reactie

_anton_love_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-06 23:00

sandra1986 schreef:
misschien word je hier heel erg zenuwachtig van of word je boos op hem? het klinkt als dat hij een beetje onckr word of zenuwachtig. ik rijd zelf geen wedstrijden maar het klinkt alsof hij een beetje onckr is. straf je hem dan? want zoja dan word t het ckr ni leuker op ni voor jou en ni voor hem. je mag hem natuurlijk best duidleijk maken dat dit ni leuk is maar straf hem niet en vraag (ik weet ni of dit kan) of je voor de proef even de ring rond mag stappen misshcien is hij wel bang alleen daar.

hoi

nee ik straf hem natuurlijk niet, ik kan echt niet boos op hem worden, en dat is eigenlijk ook niet echt nodig, ik zeg alleen past der op he.
en ik stap en draaf altijd een paar rondje's het is gewoon heel vreemd.
en ja het lijkt ook dat hij heel erg zenuwachtig is, maar volgens mij is het dat niet!

Groetjes

Sily

Re: steeds niet goed gaan met wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 00:04

Het lijkt mij dat je toch gespannen bent tijdens zo'n proefje, niet in willen houden omdat je houding dan verminderd etc.
Dit heeft hij natuurlijk allemaal door, en grote kans dat hij daar ernstig misbruik van maakt.

Omdat je nu nog aan het begin staat kan je nu beter een keer een punt lager krijgen voor je houding en hem goed corrigeren zodat hij weet dat ook in het proefje er gecorrigeerd wordt en geluisterd moet worden.
Zodra hij dat doorheeft kan jij gewoon netjes blijven zitten.

Zorg er ook voor dat je goed blijft ademen, ikzelf stop daar weleens mee door de spanning en juist jouw rustige regelmatige ademhaling komt bij hem goed over.

Succes

Kris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 08:23

Volgens mij zijn het idd jouw zenuwen. Je maakt je zo druk over je houding dat je waarschijnlijk onbedoeld toch anders gaat zitten en andere signalen door geeft aan je pony. Probeer thuis eens een wedstrijd na te doen, dus met vlechtjes en jij in het netjes en kijk eens wat er dan gebeurd? Probeer te ontspannen en denk aan je ademaling.

Bienotje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 08:28

Heb je wel eens geprobeerd om daar waar je wedstrijd hebt te gaan rijden. Eerst in de losrijbak en daarna alleen in de ´wedstrijd´bak..

Hoe reageert je haf dan? Heb je wel eens vaker eerst met meerdere in een bak gereden, waarna je halverwege alleen overbleef?

Denk dat je ondertussen anders gaat zitten als je je proefje in gaat.Volgende wedstrijd die je doet, corrigeer jezelf erop dat je op je houding let. Als jij gespannen/ voorover en scheef gaat zitten ben je nog verder van huis...

sandra1986

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 12:00

Bienotje schreef:
Heb je wel eens geprobeerd om daar waar je wedstrijd hebt te gaan rijden. Eerst in de losrijbak en daarna alleen in de ´wedstrijd´bak..

Hoe reageert je haf dan? Heb je wel eens vaker eerst met meerdere in een bak gereden, waarna je halverwege alleen overbleef?

Denk dat je ondertussen anders gaat zitten als je je proefje in gaat.Volgende wedstrijd die je doet, corrigeer jezelf erop dat je op je houding let. Als jij gespannen/ voorover en scheef gaat zitten ben je nog verder van huis...

ben ik het helemaal mee eens. je rijd wedstrijd omdat het leuk is zo is t ni meer leuk
succes hoop dat het gauw beter gaat ook en tip is om je zelf te filmen in de inrijbak en tijdens de proef groetjes!!

_anton_love_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-06 12:05

Sily schreef:
Het lijkt mij dat je toch gespannen bent tijdens zo'n proefje, niet in willen houden omdat je houding dan verminderd etc.
Dit heeft hij natuurlijk allemaal door, en grote kans dat hij daar ernstig misbruik van maakt.

Omdat je nu nog aan het begin staat kan je nu beter een keer een punt lager krijgen voor je houding en hem goed corrigeren zodat hij weet dat ook in het proefje er gecorrigeerd wordt en geluisterd moet worden.

Zorg er ook voor dat je goed blijft ademen, ikzelf stop daar weleens mee door de spanning en juist jouw rustige regelmatige ademhaling komt bij hem goed over.

Succes

ja dat kan misschien wel, maar waarom doet hij dar nou juist bij de f8?
en we kunnen heel goed met elkaar opschieten, en hij heeft mij nog nooit in de maling genomen
maar ja misschien is het wel goed wat jij hebt gezegt ik zal der op letten

dank je wel

_anton_love_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-06 12:08

Bienotje schreef:

nou we rijden zo vaak alleen, of inene alleen, en ik rij altijd in die 2 bakken is verschillend!
ik ga zelf opzich niet scheef zitten, maar gewoon niet rechtop en me tenen naar buiten, dat terweil ik gewoon rij ik dat niet heb,ook als hij inene vervelend gaat doen als hij te snel gaar raak ik gewoon me cotrolle over mij houding kwijt. maar ik heb 12 maart er weer 1 en ik ga gewoon heel goed trainen met hem, en nep rijden zeg maar
en ik hoop dat het goed gaat!

bedankt voor je reactie

_anton_love_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-06 12:11

sandra1986 schreef:
Bienotje schreef:

ben ik het helemaal mee eens. je rijd wedstrijd omdat het leuk is zo is t ni meer leuk
succes hoop dat het gauw beter gaat ook en tip is om je zelf te filmen in de inrijbak en tijdens de proef groetjes!!

jaa daar ben ik nu ook mee begonnen, en ik zie zelf ook dat hij me inene terweil hij het nooit heeft gedaan, mij gewoon aan het pesten is,gefokt lopen en als ik van hand moet veranderen en lange teugel moet geven, gaat hij niet zijn hals strekken, terweil hij dat altijd gewoon gelijk doet

en hij loopt ook veel tesnel, als gewoon in middendraf het is gewoon raar, en ja het is omdat het leuk is, maar als je het steeds niet haalt is het niet meer leuk!

bedankt

sandra1986

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 18:27

dat klinkt wel als een echte haflinger:P
je mag best eens een beetje boor op hem worden hoor
als je dan ook maar weer duidelijk aangeeft waneer het wel goed is.
eenm keer op de proef boos worden mag best. dan maar keer wat minder punten, als het dan daarna beter gaat is dat het wel waard.
anders gaat hij aan de wandel met je
succes!

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 19:48

_anton_love_ schreef:
Sily schreef:

Succes

ja dat kan misschien wel, maar waarom doet hij dar nou juist bij de f8?
en we kunnen heel goed met elkaar opschieten, en hij heeft mij nog nooit in de maling genomen
maar ja misschien is het wel goed wat jij hebt gezegt ik zal der op letten

dank je wel

Ik kan het ook erg goed vinden met mijn haf, maar ook zij zal er toch wel misbruik van maken.
Waarom hij het juist bij de F8 doet is gokken, misschien dat het allemaal wat moeilijker wordt, hij tiereliert er niet meer zomaar doorheen, moet wat meer gaan doen en tsja dan gaan ze proberen.
Wat buiten de wedstrijd ring niet lukt, lukt hierbinnen wel.
Grote kans dat hij 1 keer "per ongeluk" ergens mee weg kwam en dat onthouden heeft.

sandra1986

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 20:21

mag ik vragen wat een f8 is?
heb hier nog nooit van gehoord rijd zelf geen wedstrijd

_anton_love_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-06 13:02

sandra1986 schreef:
mag ik vragen wat een f8 is?
heb hier nog nooit van gehoord rijd zelf geen wedstrijd

dat zijn gewoon kleine wedstrijden zeg maar haha, gewoon beetje dresuur, word steeds moeilijker enzo

bedankt voor allemaal van de reactie