vz pony loopt met de neus omlaag

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

haffiefreak

vz pony loopt met de neus omlaag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-06 16:48

zoals de titel al zegt: mijn verzorgpony (fjord) loopt in de draf heel erg met de neus naar beneden (bijna op de grond) Zodat ze mij heel erg voorover trekt En als je haar omhoog probeert te halen word ze alleen maar sterker in de mond
Maakt niet uit welke hand en/of lichtrijden, doorzitten In de stap, galop heeft ze dit niet
Wat kan ik hieraan doen??
Ik ben dus geen ruiter voor een martingaal en dat soort hulpteugels

kjoetie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 16:52

flink voorwaarts rijden en overgangen maken om haar op de achterhand te krijgen. Je pony hangt in je handen, dus kiepert op de voorhand. Ook meer op je zit gaan rijden, hoe meer jij met je hand werkt hoe harder je pony gaat trekken en hij is sterker dan jij bent Dus: veel overgangen maken, zodat hij goed aan het been komt, en gooi het tempo maar wat omhoog. In principe zou dit afdoende moeten zijn, er zijn ook mensen die dan de teugel losgooien zodat hij er niet meer op kan leunen, maar dat heb ik zelf nooit gedaan. Ook wordt er wel eens flinke ophoudingen gemaakt, maar ik ook dat heb ik zelf nooit nodig gehad.

succes!

zasread

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 17:25

wat kjoetie al zegt is volgen mij inderdaad de oplossing