Steeds vaker merk ik tijdens het rijden, dat mijn paard zijn uiterste best doet voor mij
Maar dat ik wederom de beperkende factor ben door mijn houding. Ik heb het idee mijn bekken niet genoeg te kunnen kantelen (niet genoeg op mijn kont zit), waardoor ik met mijn bovenbenen knijp, onderbenen te ver naar voren leg en daardoor weer de hakken optrek, om toch niet te kunnen drijven. Ik lijk wel een hopeloos geval
Nu heb ik een goed dressuurzadel, voor mij op maat, met een diepe zit en goede wrong,waardoor mijn been dus niet naar voren kan. Maar dan kantel ik dus mijn bovenlichaam naar voren, waarvan ik net zei dat het waarschijnlijk door mijn bekken komt. Op school met zitlessen moest ik het zogenaamde "Dijrollen" doen, maar ik krijg simpelweg mijn bovenbenen niet uit het zadel, laat staan naar achteren. Het doet zeer en het blokkeerd. Heb echt mijn best gedaan het te proberen, maar iedereen zei dat ik dwars was en gewoon zat te "geiten" op dat paard. Nou niet dus.
Daarom ben ik er ook niet verder op in gegaan, maar heb nog wel dit probleem. Thuis heb ik helaas niet de mogelijkheid om aan de longe te oefenen. Iemand een trucje of oefening of ander advies??
Maar wat nou als dat niet wil, omdat mijn bekken niet genoeg kantelt?