wereld genieter; hoofd niet op de juiste plaats

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

malouuu

wereld genieter; hoofd niet op de juiste plaats

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-06 22:17

op dit moment rij ik een erg leuke ruin van 1,45 ofzo...
t gaat allemaal erg leuk en hij kan ook erg netjes lopen als je er maar veel moeite voor doet.

hij heeft een hele lange nek en heeft de gewoonte ontzettend hoog met zn hoofd te lopen... hij word op een gegeven moment wel nagevelijk(schrijf je dat zo ) maar zn hoofd zit dan niet op de juiste plaats..met de galop loopt hij veel te laag/kort en in draf loopt hij juist weer te los..En ik krijg het dus niet voor elkaar om zn hoofd op de juiste plek te krijgen..

ik hoop dat ik het een beetje duidelijk heb uitgelegt, want ik vond het nogal lastig..

ik kan trouwens nog wel eventje of zoek gaan naar foto's of filmpjes als iemand daar belangstelling voor heeft.
Ik ben erg benieuw of iemand mij kan helpen

mariska32

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 23:48

ja,plaats maar een foto want ik begrijp het niet helemaal.

malouuu

Re: wereld genieter; hoofd niet op de juiste plaats

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-06 00:30

haha okée ik zal ff gaan zoeken

dit doet hij geheel zelf...naar mijn beeld vind ik dit te diep..

en zo loopt hij dus voonamelijk in galop..

Afbeelding

ik ga ff filmpjes zoeken...want ik begrijp er nu zelf nog maar weinig van...

Bienotje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 10:18

Ziet er uit alsof het paard zo diep loopt om onder je hand en dus ook onder het werk te komen.

Denk dat met het rijden het paard teveel op de voorhand loopt, ofwel... dan zou je meer van achter naar voren moeten rijden. De achterhand activeren dus...

malouuu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-06 11:35

volgens mij heeft hij zijn achterhand er wel goed onder, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik dat niet zker weet...
ik zal ff een filmpje proberen te plaatsen..misschien heb je dan een beter beeld hoe hij loopt

Saar4

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 11:40

Is hij dubbeltjes aan het zoeken?

Nee, even serieus. Hij staat hier enorm op de voorhand te leunen. Zijn achterbenen staan zelfs een heel eind bij hem vandaan. Als je goed kijkt zie je dat zijn voorbenen iets naar voren en zijn achterbenen iets naar achteren staan. Hij staat ahw een beetje gestrekt. Is hij verder helemaal gezond? Rug, benen enz?

Veel figuren, overgangen, schijnovergangen en tempowisselingen rijden. En blijf los in je hand. Biedt hem niet de steun die hij zo graag wil hebben. Heb je les? Wel een hele leuke pony trouwens.

malouuu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-06 11:49

volgens mij eerder euro´s heeft ie meer aan

nee,ik heb geen les ik zou het wel graag willen...dr is een probleem en dat pb ik je wel ff

maar iig volgens mij is hij helemaal gezond..hij is vrolijk en heeft naar mijn weten geen last van zijn rug..

het klopt over die hand..als hij naar beneden gaat lopen,zoket hij heel veel steun.. ik ga meteen filmpjes zoeken wat ik ook al in me vorige bericht zei (ff kijken of het lukt )

dankje wel alvast voor je tips..

malouuu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-06 12:24

Mick_G

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 12:27

zo diep loopt hij toch niet in galop? En in draf vind ik ook wel dat hij redelijk loopt.
De pony loopt wel op de voorhand, dus meer van achter naar voren rijden.

__baron__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 14:16

Whispertje schreef:
zo diep loopt hij toch niet in galop? En in draf vind ik ook wel dat hij redelijk loopt.

idd dat vond ik ook al ik vind het echt nog wel meevallen maar hij loopt te veel op de voorhand je moet proberen de achterhand activeren

[color=#404000]Of misschien een goede instructie [/color] (zag dat je een probleem had dus weet niet of dit mogelijk is)

Bienotje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 14:27

Kwestie van meer beenhulpen gebruiken. Probeer maar eens ook in galop enkele passen te verruimen en weer terugnemen op je zit. Als het ware dat als je hem terugneemt dat hij niet gaat sloffen maar meer de sprongen omhoog en dragend gaat maken..

En probeer hem niet de steun te geven met je hand die hij zoekt, hij behoort op eigen benen en initiatief te lopen.. dat is denk ik wat hij moeilijk vind

Saar4

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 14:54

Ik heb net je filmpje bekeken maar ik vind het er helemaal niet zo slecht uitzien. Hij hangt erg in je hand, dat wel. Hij moet leren om achter meer gewicht over te nemen en op eigen benen te lopen.

Dat krijg je voor elkaar door zoals ik al zei veel tempowisselingen, overgangen en schijnovergangen te rijden. En wees consequent. Been is voorwaarts. Hij moet daar niet twee passen over na gaan denken. Als hij in galop heel erg in je handen gaat hangen kan je eens je handen naar voren doen en tegelijk een paar passen wegrijden. Daarna weer met je zit opvangen. Let er steeds op dat je hem geen steun geeft aan de voorkant.

Maar nogmaals, ik vind het er helemaal niet zo slecht uitzien. Niks dat je niet op kan lossen.

malouuu

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-06 15:16

horselover20 schreef:
Whispertje schreef:

idd dat vond ik ook al ik vind het echt nog wel meevallen maar hij loopt te veel op de voorhand je moet proberen de achterhand activeren

[color=#404000]Of misschien een goede instructie
[/color] (zag dat je een probleem had dus weet niet of dit mogelijk is)

klopt, deze pony is van een vrouw die zelf les geeft op haar pony´s..dus als ik les zou willen nemen met deze pony moet dat bij haar en dat wil ik niet...

dus helaas moet ik het zelf oplossen, maar ik heb veel aan jullie informatie, heel erg bedankt

malouuu

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-06 15:18

Bienotje schreef:
Kwestie van meer beenhulpen gebruiken. Probeer maar eens ook in galop enkele passen te verruimen en weer terugnemen op je zit. Als het ware dat als je hem terugneemt dat hij niet gaat sloffen maar meer de sprongen omhoog en dragend gaat maken..

En probeer hem niet de steun te geven met je hand die hij zoekt, hij behoort op eigen benen en initiatief te lopen.. dat is denk ik wat hij moeilijk vind

dankje wel voor je tips!

malouuu

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-06 15:21

Saar4 schreef:
Ik heb net je filmpje bekeken maar ik vind het er helemaal niet zo slecht uitzien. Hij hangt erg in je hand, dat wel. Hij moet leren om achter meer gewicht over te nemen en op eigen benen te lopen.

Dat krijg je voor elkaar door zoals ik al zei veel tempowisselingen, overgangen en schijnovergangen te rijden. En wees consequent. Been is voorwaarts. Hij moet daar niet twee passen over na gaan denken. Als hij in galop heel erg in je handen gaat hangen kan je eens je handen naar voren doen en tegelijk een paar passen wegrijden. Daarna weer met je zit opvangen. Let er steeds op dat je hem geen steun geeft aan de voorkant.

Maar nogmaals, ik vind het er helemaal niet zo slecht uitzien. Niks dat je niet op kan lossen.

oké dankje

ik ga dr aan werken bedankt voor je tips

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 15:24

Inderdaad, meer op je benen rijden. Hij heeft nu een bep. hoofdhouding die sommige mensen bij 'nagevelijk' plaatsen (indien iets minder diep), maar het lichaam gaat niet mee en dat is juist wat belangrijk is wil je jouw paard fijn aan het lopen krijgen. Er zijn hier al genoeg goede tips voor gegeven

Wat ik trouwens in het filmpje heel erg zie is dat je, bij de galop, je handen nogal vastzet lijkt wel. Probeer je handen met de mond van je paard mee te bewegen

malouuu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-06 15:39

dat klopt..dat zag ik zelf ook..

komt vooral omdat hij nogal hangt..in de galop is dat sterker dan in de draf..

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 15:43

malouuu schreef:
dat klopt..dat zag ik zelf ook..

komt vooral omdat hij nogal hangt..in de galop is dat sterker dan in de draf..

Dat laatste is dus wel weer een beetje terug te zien op het filmpje

marielle787

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 20:23

Hoi,
Mischien kun je hem meer op lengte gaan rijden,,
Door je handen ietsje hoger te zetten en een iets langere teugel te geven.
Springt jou pony ook van stap naar draf aan(soms) met een raar huppeltje of doet hij dat gewoon net zoals andere paarden?
Maar ik vond het filmpje er wel heel netjes uitzien alleen de foto staat ie te diep maar dat doen heel veel pony's als ze stil staan!
Ik weet niet of je der wat aan hebt maar in iedergeval heel veel succes!

malouuu

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-06 01:31

marielle787 schreef:
Hoi,
Mischien kun je hem meer op lengte gaan rijden,,
Door je handen ietsje hoger te zetten en een iets langere teugel te geven.
Springt jou pony ook van stap naar draf aan(soms) met een raar huppeltje of doet hij dat gewoon net zoals andere paarden?
Maar ik vond het filmpje er wel heel netjes uitzien alleen de foto staat ie te diep maar dat doen heel veel pony's als ze stil staan!
Ik weet niet of je der wat aan hebt maar in iedergeval heel veel succes!

ja klopt!! hij springt altijd aan met een huppeltje,
dankje voor de tips