draf verbeteren

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Nimmy

draf verbeteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-06 20:56

mijn paard heeft een goede stap en galop, alleen zijn draf is wat vlak.
ik heb m nu wel zover dat ie lekker voorwaarts draaft en achter er goed bij komt. maar t blijft wat vlak

als ik rij dan schakel ik veel en rij ook constant wendingen en figuren om hem los te werken.. zo begint hij nu wel beter te verruimen, maar daarbij gaat hij wel erg naar voren met zijn hals, en loopt er dus wel erg uit.
verder probeer ik nu 1 keer per week aan de longe met balkjes te werken.. en zo nu en dan buiten lange stukken rechtuit draven

maar zijn er nog meer oefeningen om de draf te verbeteren, ik les 2 keer per week 1 springen en 1 dresuur.

Lina

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 23:11

Mijn pony was eerst ook heel kort in de draf..
Alles komt uit de rug vandaan ,, dus probeer zijn hals juist wat lager en ronder te laten. Als de spieren in z'n rug langer worden zullen zijn passen ook langer worden. Probeer ook veel te laten halsstreken . Ontspanning is zeer belangrijk. Voelt je paard ontspannen aan en volgt hij je hand dan kan je iets meer vragen. Dus iets meer contact op de teugels en iets meer impuls. Blijf natuurlijk wel je figuren en overgangen rijden. Vooral overgangen in de gangen zelf (arbeidsdraf middendraf etc) En lkkr uitstrekken in de galop helpt ook ,,

Lina

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 23:11

Mijn pony was eerst ook heel kort in de draf..
Alles komt uit de rug vandaan ,, dus probeer zijn hals juist wat lager en ronder te laten. Als de spieren in z'n rug langer worden zullen zijn passen ook langer worden. Probeer ook veel te laten halsstreken . Ontspanning is zeer belangrijk. Voelt je paard ontspannen aan en volgt hij je hand dan kan je iets meer vragen. Dus iets meer contact op de teugels en iets meer impuls. Blijf natuurlijk wel je figuren en overgangen rijden. Vooral overgangen in de gangen zelf (arbeidsdraf middendraf etc) En lkkr uitstrekken in de galop helpt ook ,,

RuizWish

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 00:06

Als je veel met drafbalkjes werkt en die vervolgens steeds ietsje verder uit elkaar legt gaat hij waarschijnlijk wel iets krachtiger draven, tenminste dat is mijn eigen ervaring...

Hoop dat je hier iets mee kan...

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 10:56

wat ook helpt is eens longeren met belletjes aan de benen, dus net boven de hoeven. dat hebben ze bij mij in de buurt eens gedaan, je paard tilt zijn benen dan eens goed op. het is natuurlijk gewoon een oefening om zijn benen wat te laten werken, en dit kan je natuurlijk niet altijd doen, maar beloon hem daarna goed.
verder zijn de tips hierboven al gegeven, meer kan ik er niet van maken.

Nimmy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-06 11:40

bedankt voor de tips, helaas is laag en rond rijden geen optie meer, sinds kort stel ik m wat hoger is omdat als ik m teveel omlaag rij hij geneigd is om heerlijk ontspannen op de voorhand te gaan lopen, en als ik m iets hoger instel komt hij er van achter wel meer onder.
maar met halsstrekken tussendoor moet t wel lukken, ga er zeker mee aan t werk. bedankt voor de tips.