Mijn paard deed dat ook, hij sloeg heel handig mijn voet uit de beugel, vraag me niet hoe, maar het lukte hem. Vroeger had hij veel moeite met galoperen en had volgens mijn instructie ook geen vertrouwen in het galoperen. Ik gaf altijd heel duidelijk en stevig de galophulpen en ben toen hij begon met slaan gaan zoeken naar de oorzaak. Aangaloperen met lange teugel, in de galop laten vallen, op stem aanspringen en tot slot heel klein de hulpen geven. Wat het probleem was, is dat hij sloeg als ik mijn buitenbeen opeens ver naar achteren aanlegde, nu schuif ik mijn been langs zijn buik naar achteren en voila, hij trapt niet meer
Waarvan ik vroeger dacht dat het probleem was is; dat zijn achterhand niet sterk genoeg is om opeens zover onder te springen en dus makkelijker aansprong door te bokken. Veel galoperen over rechte stukken is dus uitstekend en als dat goed bevestigd is, veel aanspringen. Ik zal niet direct straffen, want misschien is het een lichamelijk probleem zoals ik hierboven beschreef.