uitleg wijken?!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

daf100

uitleg wijken?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-06 21:09

hallo allemaal

ik had een vraagje over wijken.. ben hier namelijk niet zo goed in en soms snap ik de uitleggen op bokt niet helemaal dus wou ik jullie vragen of iemand op een beetje een makkelijke manier uit wil leggen hoe je moet wijken

groetjes

SaskiaKur

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 21:41

Als je gaat wijken dan oefen je dat eerst in stap. Je wendt bij de C of bij de A af dan. Druk je met je Linker of Rechterbeen tegen zijn buik aan. We gaan er vanuit dat je naar rechts wilt wijken. Je drukt dan met je linkerkuit tegen zijn buik aan. Reageert die niet leg je been ietsje naar achteren, maar niet te ver. Hou je handjes rustig, en ietsje terug. Want anders doet hij/xij teveel passen naar voren. Als dat goed gaat in beide kanten dan doe je dat in draf. Dat is al wat moeilijker want de gangen zijn wat sneller. Je doet hier precies het zelfde. Je drukt met je linkerbeen weer tegen zijn buik. Zorg er wel voor dat hij wel blijft scharen en niet ingaat buigen, dus houd je paard recht. heb je nog vragen?! Stel die dan gerust!
Kus Sas

bietjuhh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 21:44

ik heb er wel wat op toetevoegen
mijn verzorg welsh doet het niet alleen als je been aan legt je moet hem bij elken pas aangeven ga ik wijken been iets naar achter eerst paard rechtstellen been naar achteren tekens klein aandrijf zo gaat die van mijn zijwaarts

Vragen vraag maar

SaskiaKur

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 21:47

Dat klopt, Bietjuhh. Vooral als je begint met wijken meot je het rustig aan doen! Goede Toevoeging!(Y)
Kus Sas

bietjuhh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 10:43

jep Hij moet de draad ook weer op pikken dus lekker relax

tip : vraag niet te veel van hem

Normaal moet je ongeveer bij de B of E uitkomen geeft niet als je bij de volgeden letter uit komt mijn welsch die Kwam ergens halve wegen de bocht uit en nu bij De H en De M

ckaatjj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 11:35

misschien een beetje een domme vraag, maar hoe hou je z'n hoofd dan recht? als ik ga wijken loopt ze heel mooi alleen dr hoofd is een beetje heeel erg scheef..

-x

bietjuhh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 12:02

ik neem geen stelling aan heel klein beetje zou kunnen niet te veel en houw wel druk op je buitenteugel

ckaatjj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 12:19

0kee dank

SaskiaKur

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 12:30

Als hij met zijn hoofd scheef gaat houden, pak je meer druk op de buitenteugel. Reageert hij daar niet op, dan kan je nog altijd de buitenbeen ietje erbij houden. Niet teveel!!!
Kus Sas

bietjuhh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 12:31

saskiakur het is makkelijker en netter om bijna geen stelling aan te nemen als je wijkt

SaskiaKur

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 12:34

Bij ieder paard is het anders, ze moet het gewoon even uitproberen bij welk manier het beter past, Bietjuhh. Anders kan ze nog altijd aan haar lesgeefster vragen!
Kus Sas

ckaatjj

Re: uitleg wijken?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 20:05

mijn paard loopt heel goed met stelling, dus ik probeer het eerst met stelling en daarna zonder, allebei bedankt en ja inderdaad als het niet lukt, kan ik altijd nog aan mijn instructeur vragen. allebei bedankt ik zal het allebei proberen!
-x