Fries met rugproblemen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Falkje

Fries met rugproblemen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-06 20:38

Ik rijd nu al enige tijd op een Fries. We maken vooral buitenritten en het eerste kwartier gaat dat goed, maar dan begint hij met zijn hoofd te gooien. Soms zelfs bij elke stap die hij zet. Het is niet zo dat hij de teugels uit mijn handen probeert te rukken.

Heb al geprobeerd om hem te berispen dmv been te geven telkens hij het doet, maar daar wordt hij alleen maar chagrijniger van. Vandaag bokte hij zelfs !
Misschien omdat hij pijn heeft of misschien een blokkade in zijn nek of rug?
Normaal is het een heel aanhankelijk en rustig paard.

Hij struikelt ook redelijk veel, zelfs in draf op een mooie egale zandbaan en als hij bergaf stapt, wordt het gooien met zijn hoofd erger.
Heeft iemand hier ervaring mee of weet er iemand raad? Zijn er nog meer paarden met rugproblemen en hoe uitte zich dat dan ?

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 22:23

Wat doet hij bij werk in de bak?

SaskiaKur

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 22:25

Trekt hij met gwn rijden ook soms naar voren?!

Iris82

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 23:04

Je vraagt of er nog meer paarden met rugproblemen zijn.
Maar volgens mij weet je nog niet zeker of dit wel echt een rugprobleem is. Heb je er al een dierenarts naar laten kijken?
Misschien kan die je vertellen wat er precies aan de hand is.

Falkje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-06 19:32

Ja, we zijn van plan om een chiropractor voor paarden er eens naar te laten kijken, misschien vindt hij iets...

Echt werken in de bak doet hij eigenlijk nooit, wel gaat hij aangespannen. Dan is het gooien met zijn hoofd veel minder en struikelt hij ook niet zo vaak. Hij gaat dan in dubbelspan en heeft dan wel veel meer teugelvrijheid; hij loopt dan ook vaak met zijn nek vrij ver uitgestrekt en maakt zich dan lang .

Barvrouwke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 23:31

Zal hem indd. maar eens laten nakijken, kan nooit kwaad. Kleine dingen kunnen een hoop aangeven. Ik had het gevoel dat mijn paard niet helemaal lekker liep op een achterbeen, wat bleek; scheve halswerfel