Hoogte van hindernissen bij de training

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

tuliera

Hoogte van hindernissen bij de training

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-06 19:55

Hoi,

Binnenkort ga ik voor de eerste keer BB springen met mijn jonge E-pony. Springen op zich vindt ze heel leuk, en ze kan het ook aardig goed, maar nou had ik een vraagje over het voorbereiden voor het parcours.
Is het beter om op 80cm te trainen, dus wat ik ook in het parcours zal moeten rijden, of kan ik het beste iets hoger doen, zodat het in het werkelijke parcours er voor haar misschien wat lager uitziet dan normaal en het haar niet af zal schrikken.
Even voor de duidelijkheid (zodat er geen misverstanden ontstaan ) Ik train vooral op de techniek, dat het dus gewoon vooral netjes gaat wat betreft het springen, dus ga niet denken dat ik me heel erg op de hoogtes focus of zo want dat doe ik niet

Groetjes Britt !

tarzansammer

Re: Hoogte van hindernissen bij de training

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 20:01

ik zou gewoon springen waar je op concour ook mee moet beginnen daar gaat het om als de techniek beter word maakt het daarna niet meer uit of je hoger gaat of niet
ik spring met mijn 5j paard(1.70hoog) nog geen echte wedstrijden maar wel oefenparcouren daar doe ik dan eerst de 90cm en daarna de 1m ik vind belangrijker dat het goed gaat dan dat het hoog gaat

suc6

tuliera

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-06 20:05

Oké, bedankt
offtopic: Mooi paard heb je! Lijkt op een paard van een vriendin van me...

Equira

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 20:08

Daar verschillen de meningen nogal over. Zelf vind ik het prettiger iets hoger te springen in de training, voor mijn eigen zelfverzekerdheid, volgens mij maakt het voor de pony/het paard niet zoveel uit. Mits je pony de hoogte aan kan natuurlijk. De pony moet natuurlijk ook zijn zelfvertrouwen houden. Dat wil trouwens niet zeggen dat ik altijd boven mijn eigen hoogte trainde. Ik trainde ook vaak laag en dan heel erg op techniek, dus puur het wenden, korte lijnen, enzovoorts. Eigenlijk wat je zelf prettig vind. Al lijkt het me voor iedereen prettig als je op concours komt en je ziet de hindernissen staan dat je in de lach schiet omdat het "zo laag staat". Als een paard/pony de techniek van het springen beheerst en vertrouwen in zichzelf en in de ruiter heeft (en de ruiter durft te rijden) dan maakt de hoogte niet meer uit.

Nimmy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 20:50

ik heb net mn eerste springwedstrijd gehad, en train meestal zelf iets lager dan b 90 cm.. en dan juist op techniek. vooral het rijden van lijnen en wendingen. en dan zo nu en dan een parcour op 1 m of op 1.10. en moet zeggen bij mij pakte dit goed uit (bahalve dat ik voor mn start wel iets had van oei, pittig parcour)