kijk naar beneden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Peperkroket

kijk naar beneden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-06 14:21

Hej! naja, de titel zegt het al: ik kijk heel erg naar beneden tijdens het rijden. als ik het zegmaar merk kijk ik wel naar voren, maar dan na paar seconde kijk ik alweer naar beneden.
Heeft iemand tips?

Joonsel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-06 15:46

Let je teveel op je paard zijn hoofd dan?
Want als dat zo is, moet je gewoon om je heen gaan kijken. Dat hoofd blijft er heus wel aanzitten.

Ga eens op een volte, en kijk dan naar het midden van die volte, of naar het achterbeen van je paard.
Dan leer je het denk ik wel af...

Succes iig!

karton

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-06 19:14

Misschien een keer iemand meenemen die constant tegen je zegt dat je naar voren moet kijken, en tegen je zelf vaak zeggen!

tarzansammer

Re: kijk naar beneden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-06 19:20

hey ik heb daar ook erg veel problemen mee ik kijk ook heel veel naar beneden
je moet iemand hebben die heeeel de tijd zegt dat je naar voren moet kijken dat help meestal wel

Linda1984

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-06 19:25

Ik ken iemand die keek ook altijd naar beneden, alleen maar om te zien of het paard aan de teugel liep.
Volgens mij moet je op het langestuk gewoon een vast punt in de horizon nemen en je daar op concentreren.

ewaldo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-06 19:27

ik heb ook hetzelfde probleem en maar kijken of mijn paard aan de teugel loopt maar er wordt aan gewerkt

Joonsel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-06 19:29

Linda1984 schreef:
Ik ken iemand die keek ook altijd naar beneden, alleen maar om te zien of het paard aan de teugel liep.
Volgens mij moet je op het langestuk gewoon een vast punt in de horizon nemen en je daar op concentreren.

Dat kan ook

MissSira

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-06 19:41

Meestal is het de bedoeling als je rijdt dat je tussen het paard zijn oren kijkt, als dat gaat met combinatie ruiter paard natuurlijk. Maar voor dat af te leren heb je denk ik wel iemand nodig die je constant op je vingers tikt als je naar beneden kijkt.

farahtjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-06 20:22

ik keek ook heel veel naar beneden toen heefd mijn vriendin mij aan de longe genomen ik moest alleen maar zitteen niks vast houden en recht voor mij uit kijken na een half uur had ik geen problemen meer in de stap en de galop alleen in de draf kijk ik nog wel vaak een keertje naar beneden (maar had daarna wel vette spierpijn leer je ook drekt "op je kont zitten zij ze")

Peperkroket

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-06 21:10

farahtjuh schreef:
ik keek ook heel veel naar beneden toen heefd mijn vriendin mij aan de longe genomen ik moest alleen maar zitteen niks vast houden en recht voor mij uit kijken na een half uur had ik geen problemen meer in de stap en de galop alleen in de draf kijk ik nog wel vaak een keertje naar beneden (maar had daarna wel vette spierpijn leer je ook drekt "op je kont zitten zij ze")

haha oke dat is handig
naja ik ga dat proberen van die volte...en eigenlijk al die dingen
haha.
I can do it!!

sylv_n_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 20:25

hoi
ik doe dit ook is gewoon een tik ofzo heel irritant tips ook even uitproberen
groetjes

haffiemeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 23:38

ik doe t ook, de laatste tijd niet zo veel meer. maar me instructrice zei t elke keer en op t laatst hoefde ze alleen nog maar me naam te zeggen en ik wist alweer: o ja voor me kijken... (nu heb ik een andere instructrice) nu ik meer voor me kijk, zit ik ook meer rechtop..
Laatst bijgewerkt door haffiemeisje op 19-02-06 23:40, in het totaal 2 keer bewerkt

Patriciavt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 00:58

Hihi.. bekend probleem... Ik kijk ook altijd naar het hoofd van mijn paard (ja die is ook zó mooi!!!) en daarbij was mijn rug ook nog een beetje krom. Maar dat is sowieso wel veranderd omdat het paard waar ik nu op rijd nogal bokt en als ik dan naar beneden kijk en 'voorover zit' dan lig ik er van af. Wat ik zelf merkte is wanneer ik mezelf ging ontspannen, mijn rug recht was en mijn schouders ontspannen waren, is dat ik er ook aan begon te denken mijn hoofd recht te houden. En voor jezelf die discipline houden dan wordt het na een tijdje vanzelf 'gewoon'. Wat overigends ook goed werkt maar niet niet 'standaard' is, is een body-protector. Dan moet je wel netjes recht zitten!!!

justahorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 01:28

Ik ken ghet verhaal ik doe dat ook en daardoor ga ik ook naar voren hangen

nu let ik er veel op en kijk in de ramen en in de spiegels in de binnenbak zodat ik toch weet ofda ik ongeveer recht voor uit kijk en rechtop zit

Nannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 01:34

Misschien helpt het als je alleen maar oefeningen achter elkaar rijd, waardoor je dus steeds naar een ander punt van de bak moet kijken, omdat je daarheen rijd.
Dus kijk alleen naar de richting waar je heen rijd, als je dan naar beneden kijkt zou het niet goed komen

*edit: spelfoutje
Laatst bijgewerkt door Nannes op 20-02-06 01:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Lara_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 01:36

Ik deed het ook altijd.
Heb dus 1 keer een vriendin meegenomen, en die schreeuwde 1 keer zo hard heb het nooit meer gedaan
Was me echt dood geschroken me paard trouwens ook.

Bienotje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 10:05

Probeer iedere keer jezelf erop te controleren.. Spreek met je zelf af dat je een keer bij de E en B iedere keer dat je er langs komt bij jezelf na moet gaan of je naar beneden keek. Beetje zelfdiscipline opbouwen dus, evt. met behulp van iemand die je hieraan helpt te herinneren vanaf de kant totdat het je de neus uit begint te komen