mijn paard santi kan heel goed springen, maar op wedstrijden en oefenparcoursen met officiele sprongen is ze heel erg twijfelachtig om te springen en heel erg druk. wat kan ik hier aan doen heeft iemand tips voor mij
waarschijnlijk moet je zelf zekerder worden. Kan je niet meedoen met oefenparcoursen? Of bijv. gewoon bij vreemde maneges waar je even een parcourtje huurt?
Veel meenemen, veel laten zien. Misschien dat je instructrice een keer mee kan om je wat aanwijzingen te geven, en misschien dat je de mogelijkheid hebt om 2 rondjes te rijden. Succes
Waarschijnlijk ligt het voor een deel ook aan jou ..
zodra jij iets zenuwen hebt op een wedstrijd, voelt hij dat, en als jij dan dus gaat twijfelen, doet hij dat ook..
zodra jij zelfverzekerd op je paard gaat zitten, en zelf niet twijfeld tijdens het parcours, denk ik dat het voor een deel is opgelost,
het kan natuurlijk ook zijn dat jou paard zenuwen heeft, en heel anders reageert met veel paarden en mensen om zich heen,
en dat steekt jou dan weer aan, als jou paard twijfeld, ga jij mee..!
Dan moet je een goede spring instructeur vinden, en vaker bijv in het bos ofzo een sprongetje neerzetten, en op wedstrijden, * waar je zelf niet wedstrijd gaat rijden * gewoon alleen het oefenparcours een aant keer springen, zo laat je je paard wennen aan de omstandigheden op een wedstrijd,
Heel veel oefenen en zelf heel erg zeker zijn van je zaak. Ga veel vreemde hindernissen springen en ook vaak op vreemde plaatsen. Het is idd zoals Elienn hierboven uitlegt, jullie versterken elkaars gevoelens...