Rechter volte naar links kijken

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Palma_Dees

Rechter volte naar links kijken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-06 20:57

Ik heb een probleem met mijn haffie, ze wil niet door het been komen.
Als ik een volte naar rechts rij dan gaat haar hoofd vaak naar links, ik probeer heel veel voltes etc te rijden maar soms na 10 a 15 minuten kunnen mijn benen niet meer.
Ik vraag stelling , probeer mijn been zoveel mogelijk bij de singel te houden en mijn buitenteugel er goed bij maar het lukt me niet.

Ik ben al een end verder gekomen door het lessen want eerst deed ze alleen maar racen en nu kan ik normaal draven etc met haar maar dat is echt een groot probleem.

Iemand goede tips voor mij????

Bets

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 03:25

probeer haar recht te richten op een volte. Paard heeft niet alleen stelling nodig (buiging in de hals) maar buiging in lichaam zodat wervelkolom ook mee gaat buigen. Drijf goed met je binnenbeen naar buitenteugel toe, buiten hand tegen de hals, binnenhand van de hals, binnenbeen op singel, buitenbeen iets naar achteren om te begrenzen. En door die stelling en buiging om binnenbeen moet je paardje steeds meer gaan verbeteren. Elk paard kamt met een natuurlijke buiging, dwz heeft een korte bespieringskant en lange bespieringskant. Tijdens opwarmen ga je die korte bespieringskant oprekken en ga je je paard rechtrichten zodat deze aan gelijkmatig aanleuning gaat komen, juiste drang naar voren zal hebben en daarop kan ontspannen en voorwaarts neerwaarts gereden kan worden.
Voor meer informatie hierover lees op www.paardenbegrijpen.nl en www.hoefkatrol.com
Succes ermee

Bienotje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 11:41

Zet je niet per ongeluk en ongemerkt je buitenhand vast? Heb je moeite met ontspannen van je handen? Dan belemmer je ongemerkt zelf namelijk het paard om naar binnen te kijken. Heb ik ook nog wel eens last van..

Klinkt alsof je paard niet rechtgericht is, dus daar kun je aan werken. Dat los je niet 1,2,3, op. Gewoon goed doorgaan met lessen en probeer ook veel slangenvoltes en overgangen.

Marrit89

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 12:44

Probeer ook een jouw pony te longeren met touwtjes. Je kunt hierover meer informatie vinden in het boek van Lammert Haanstra over hoe goed te longeren. Mijn verzorgpaard is heel scheef, ze wil niet naar rechts. Geen stelling etc. Maar sinds ik haar af en toe ( 2 keer in de week ) aan het longeren ben met touwtjes krijgst ze meer spieren in haar nek en wordt ze ook losser aan de teugel en krijgst ze hierdoor meer stelling.

Succes!

Palma_Dees

Re: Rechter volte naar links kijken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-06 12:44

Ik heb verleden week de dierenarts erbij gehad omdat ze zo raar deed met haar oor.
Hij heeft haar op de straat aan de lijn laten draven heel kort en dat was goed allemaal.
Met haar oren was niks dus misschien haar nek zij hij kan spierpijn zijn maar ook wat anders.

wat ook zou kunnen was dat ze dus problemen heeft met haar luchtwegen en daardoor verkeerd ademt.
Nu heb ik opgelet en ze doet inderdaad veel briezen en maakt soms een raar geluid.
Heeft iemand dit wel eens gehad ??????/