Buitenbeen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Diana_Mabel

Buitenbeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-06 15:05

Gisteravond viel me op dat ik moeite heb met mijn buitenbeen eraan houden.
Ik doe meer met mijn rechter been dan met mijn linker zowel rechts als linksom.
Waarschijnlijk komt het omdat ik scheef zit ik kan niet goed bewegen vanuit mijn linkerheup.
Heb jullie nog tips?oefeningen?

Kris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 15:09

Heb je op beide kanten je buitenbeen er niet goed aan, of op beide kanten je linker of je rechterbeen er niet goed aan?

_Zsazsa_

Re: Buitenbeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 15:17

aLS je van jezelf weet dat je scheef zit zou ik daar toch iets aan doen. Want eenmaal aangeleerd is niet zomaar afgeleerd. Dat je dus met je rechterbeen meer doet is waarschijnlijk dat je op je rechterzitbeenknobbel zit en dus naar rechts hangt en je op je rechterbeen opvangt die je dan afsteekt. snap je?

Ik denk dat je anders iemand moet vragen of die je filmt. of wat vaker in de spiegel kijken. Dan kun je zien wat er fout is en dat verbeteren.

Succes

carlijn83

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 15:30

Kris25 schreef:
Heb je op beide kanten je buitenbeen er niet goed aan, of op beide kanten je linker of je rechterbeen er niet goed aan?

Is ook mijn vraag....

Diana_Mabel schreef:
...Waarschijnlijk komt het omdat ik scheef zit ik kan niet goed bewegen vanuit mijn linkerheup...

Hier noem je de oorzaak al van het probleem dus heb je ook gelijk de oplossing te pakken!
Werk er aan om recht te zitten! Dat is zo belangrijk!
Blijf iedere keer voor jezelf controleren of je beide zitbeenknobbeltjes voelt, of je recht in je zadel zit en of je beide kuiten er aan hebt.

Het kan wel eens een wake-up call zijn om jezelf eens te filmen, dan zie je vaak pas de ernst er van in.

Verder helpt het wel om jezelf te corrigeren als er regelmatig iemand bij de bak staat, puur alleen om jou er iedere keer aan te laten denken dat je niet je oude fout in gaat. Je moet een nieuw automatisme gaan ontwikkelen!

Met veel zelfdiscipline, doorzettingsvermogen en een beetje hulp van de kant kom je er wel!

Diana_Mabel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-06 16:12

Ik weet dat ik scheef zit en er wordt ook serieus aan gewerkt
mijn paard is ook scheef en die gooit mij op rechts dus het is extra moeilijk allemaa.

Ik kan op beide handen mijn linkerbeen er niet goed aanhouden.

Mijn automatisme is nu dat ik steeds tegen me zelf zeg linkerbeen lang, linker been lang

maar ik zoek nog meer hulp

Enamorado

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 17:12

weet je wat ik mij afvroeg.
heb je wel eens zitles aan de longe gehad?
rijdt je wel eens zonder beugels?

want daar heb ik het eigenlijk nooit met je over gehad.

masja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 14:31

redina schreef:
weet je wat ik mij afvroeg.
heb je wel eens zitles aan de longe gehad?
rijdt je wel eens zonder beugels?

want daar heb ik het eigenlijk nooit met je over gehad.

Dat werkt inderdaad ook erg goed.

En veel lessen, zorgen dat je onder goede begeleiding continu er mee bezig blijft.

Want je bent al een heel stuk vooruit gegaan.

Kris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 15:15

Probeer eens zonder beugels te gaan rijden, maar wel ontspannen te blijven zitten en denk bv iedere keer dat je langs een letter rijd aan je linkerbeen, dan wordt het mss wel een automatisme

OemmiejO

Re: Buitenbeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 17:05

Recht gaan zitten.
Wss knik je in met je heup en zit je daarom scheef. Als je recht zit, hoort je gewicht over beide benen/ beugels verdeeld te zijn en zou je je been er aan kunnen leggen.
Succes.

woody

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 17:07

Bij iedere letter die je in de rijbaan passeert er aan denken "been lang"! Zo denk je er in ieder geval lekker vaak aan

MirandaMalik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 17:13

Doe veel oefeningen zoals volte openen/sluiten, wijken enz. ( weet niet hoe ver je bent, anders ook travers/schouderbinnenwaarts) en let dan goed op je eigen houding.
Daarmee kun je goed leren voelen, doe af en toe je ogen dicht, voel je het beter!
Veel succes!
Oja, kijk ook of het niet aan je zadel of paard ligt, dat je uitgenodigd wordt zo te gaan zitten!

Diana_Mabel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-06 13:33

Het licht erg veel aan mijn paard er is geconstateerd door een thermoscan dat haar rugspier scheef ontwikkeld is. Dat is een jaar geleden gebeurt. Ik heb inmiddels een nieuw zadel en ben al een jaar bezig met rechtrichten.
Het gaat eigenlijk heel erg goed tot dat ik idd probeerde een schoudervoor te rijden op de rechterhand, dat lukt me dus niet

Gisteren heb ik met chaps gereden om meer contact te voelen aan mijn onderbenen. Het hielp me om bewust te worden van mijn benen. Ik heb me erg geconcentreerd op het zitten op 2 billen, veel figuren gereden en veel linksom zodat ik mijn linkerbeen lang moet houden. Resultaat : een uur heerlijk gereden en een rechtpaard en een dag later spierpijn