bang voor tractors

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Wendy03

bang voor tractors

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-06 20:24

hey hallo allemaal

ik heb een vraag ik heb een paard.. die heel lief is ze is net onder het zadel maar ik loop nu met haar buiten dit gaat allemaal heel goed!!
maar ik heb 1probleem ze is en voor de dood voor een tractor. ze weet niet waar ze moet staan laatst ook ze wist niet waar ze haar benen neer moest zetten en toen lag ze bijna ook op de grond..
wie heeft er tips voor mij om haar over deze angst heen te krijgen??

alvast bedankt
groetjes Rianne

horse_girl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 21:36

Zorg dat ze je vertrouwt, dat ze wel mee wil als jij aangeeft dat dat de bedoeling is. Niet dwingen, maar heel rustig proberen. Elk stapje dat ze doet belonen. Je hoeft er niet in een keer voorbij, gewoon elke keer een stukje verder en goed belonen als ze weer verder wil. Probeer er eerst ook eens heel ruim omheen te lopen, en dan steeds een stukje dichterbij.

carlijn83

Re: bang voor tractors

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 22:42

Ik ken er nog eentje, die van mij doet t ook heel erg!
En hij staat nog wel op een boerderij.....
Maar heb je een kennis/buurman met een tractor?
Dan kun je heel voorzichtig opbouwen, eerst met motor af en dan steeds stapje dichter bij, dan met motor aan, steeds stapje dichter bij.
Gaat natuurlijk niet zo snel als dat ik t typ maar ff voor t idee.
Werk dit uit met rust en vertrouwen dan zal het zowieso heel erg minderen en misschien zelfs over gaan!
Dit heeft bij die van mij wel geholpen!

Wendy03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-06 09:42

ja die van mij staat ook op de boederij.. zo stonds ze eens aan de muur en toen kwam de boer voor bij maar dat gingn ook niet zo goed. maar alvast bedankt voor deze tips heeft er iemand nog meer? we gaan alles proberen

Javayo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 09:52

Je zou met haar moeten gaan grondwerken, zodat jullie vertrouwen in elkaar krijgen, vervolgens kan je haar stapje voor stapje vertrouwt maken met tractors zoals Carlijn83 al aangaf. Beloon haar uitbundig voor de kleinste stap vooruit, zorg maar dat je een zak voor snoepjes bij de hand heb Wellicht kan het ook nog helpen als er een paard naast haar staat die geen krimp geeft om die tractor.

Heel veel succes met haar. Geef het vooral niet op, want dit is een vervelende angst als je buitenritten met haar wilt maken!

Wendy03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-06 12:17

we vertrouwen elkaar wel! ze loopt ook achtwer me aan (zonder snoejes ) dat is denk ik dan geen probleem het vertrouwen