Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Sydney2005 schreef:Ik zou met een jong paard eerst eens met de gewone touwtjes beginnen. De mijne ben ik pas na een jaar met de pessoa gaan doen en de 1e keer flipte hij behoorlijk. Voor zo'n jong paard is het belangrijker dat hij zich braaf laat longeren en het heeft nu waarschijnlijk weinig effect om m al met pessoa te willen trainen.
beccieloeken schreef:Een jong paard met een gogue longeren?
Als ik van jou was arabierigek dan zou ik er al mee beginnen met die passoa teugel...ik gebruik hem ook , en idd ook voor jonge paarden...Ik snap niet waarom er aangeraden word van eerst met een gogue te longeren!! bijzetteugels daar kan ik inkomen, die stimuleren de natuurlijke hoofdhouding van je paard (als je ze correct, niet te kort dus, instelt).Wat een pessoateugel nog meer doet is de achterhand activeren.
Als je de pessoateugel in 1 keer aan gaat doen mag je wel heeeeeeeeeel veel protest verwachten...Daarom is het beter eerst alleen de voorste touwtjes te gebruiken todat hij hier ontspannen bijloopt, en zet ze zeker in het begin niet te kort, je mag ze eigleijk nooit kort zetten....
Als hij zo ontspannen lopt kan je de achterste touwtjes gebruiken....
veel succes!!