hoi ik had een vraagje wat doen jullie als je paard in de bak aan de haal gaat. de mijne ging vanmiddag zo hard in de bak in galop de bochten nam hij zowat haaks een op houding hielp niet gaf ik geen druk spoot die nog meer naar voren pas na een rondje of 5 of6 toen ging die wat rustiger en kon ik hem weer sturen ik heb wel even vertelt dat dat niet mag daarna heb ik als weer netjes op gepakt en dat ging goed .
Het fijne daarvan is dat je paard niet 100 % op snelheid kan komen, zoals hij wel kan op een zandweg oid. Ook kan ie niet de weg oprennen ofzo. Dus rennen laten, als ze wat kalmeren nog even door laten galopperen, en dan op een volte trekken...
wat ik ook welles deed, haar op de omheining afsturen in een hoek van de bak.. dan stopte ze ook wel maar dan moet je zeker weten dat ze er niet overheen gaan springen
De mijne is af en toe ook in zo`n bui dat die er van door gaat; wat ik dan doe is even wachten totdat die wat rustiger wordt en vervolgens hem zo`n schop geven dat die nog meer moet rennen... Tenzij er natuurlijk veel mensen in de bak zijn, dan parkeer ik hem in de hoek of draai een volte van 2 meter ofzo...
Ja proberen hem op zo'n klein mogelijke volte te zetten of hem idd in een hoek te parkeren. Dan moet hij wel vaart verminderen.
Als je alleen in de bak bent werkt het idd ook best goed om hem door te laten rennen en als hij dan terug wil nog 2 rondjes extra laten galoperen, zodat jij toch weer de baas bent over hem en het voor hem op die manier ook niet leuk is om weg te crossen. Heb ik ook een keer gedaan en het werkte:)
Verder diep zitten en toch ophoudingen blijven maken, desnoods een keer met hardere hand.
Dan ben je net rustig aan het stappen, sprint ie er opeens vandoor! Ik schrik nog altijd terwijl dii van mij dat tog vaak doet!! Ik rij dat gewoon mee en probeer hem wat te kalmeren dan wordt hij wel weer rustig