kleine stukjes middendraf 3 passen en dan weer terug op alle plaatsen. bouw het langzaam op totdat je het een langezijde, diagonaal of volte vol houdt. en probeer hem voor te zijn. gaat hij in galop negeer het hij reageerde immers voorwaarts.
ik heb dat ook gehad ik denk dat je dan de teugels los laat(ja losser dan nogmaal) je moet ze juist net iets meer aan spannen maar niet te veel zodat je paard niet in de mond trekt en in de hoek wat oppeppen dus eigenlijk wat warm maken(en als je concour rijd kun je je paard na de hoek exstra terug nemen zodat de jury denk dat je je veel verschil laad zien alvast succes
Heel rustig op gaan bouwen. Begin met een paar pasjes, en grijp direct weer terug naar een voorwaartse arbeidsdraf en belonen. Wat eerst 3 passen waren worden er vanzelf wel 6 of 9, met het uiteindelijk gevolg een complete volte of diagonaal!
Verder moet je het aangalopperen niet straffen. Jij geeft immers been, en het dier denkt gewoon "Hey, ik moet voorwaarts". Negeer het, en probeer het gewoon nog een keertje.
Oke, vandaag heb ik geprobeerd. Het ging gelijk stukken beter:D Hij deed al 5 stappen erg goed! Morgen weer een dag, en dan weer nieuwe kansen! Dankjewel
met balkjes op een draf afstand en dan opbouwend verder uit elkaar leggen heeft bij mijn 6jarige ook goed gewerkt toen ik daar een jaar of 2geleden mee bezig was