uitbreken hoofd omhoog gooien

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Horsea_nl

uitbreken hoofd omhoog gooien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-06 20:45

mijn paar loopt inprincipe niet veel onder me weg.. maar asl ik wil aanspringen gaat die hoofd verschrikkelijk hoog.. en springt ie als ie weet dat ie meot aanspringen verkeerd aan en neemt een loopje met me.. waarna ik vaka neit zo geod weet wat ik meot doen.. want tsja al geoefend krijg em nu beter naar de draf.. maar iemand tips hoe ik hem nagefelijk hou.. en dat ik meer variatie heb met aanspringen zodat ie alerter is en niet voor mij gaat denken..

thxs xxx Lot

Kiim

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 20:53

Ik begrijp je niet helemaal, je hebt het over aanspringen maar je praat over draf

DendroFleur

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 23:45

Als je rijdt zoals je schrijft.....

Babootje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 11:31

Als je paard tegen de hand komt bij het aanspringen in galop kan dat een aantal dingen betekenen. Te beginnen met niet actief genoeg (binnenachterbeen). Ten tweede kan het zijn dat je toch teveel steun zoekt op de teugels als je de galophulp geeft en hij niet goed weg kan. Ten derde kan het zijn dat je de galophulp te groot geeft waardoor hij in protest komt. Wat de reden dus is kunnen we van hieraf niet bepalen. Dus goede instructeur zoeken denk ik zo.
Maar wat ik eerst zou proberen als ik jou was, is draf activeren op de volte en vanuit de oefening volte verkleinen/vergroten aanspringen in galop. (zodat het achterbeen actief onder de massa komt). Let erop dat je binnenhand ontspannen is zodat hij ook weg kan.
Als je paard actief genoeg is in draf hoef je met je galophulp ook niet zo groot in te komen.

Horsea_nl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-06 20:21

ik heb idd ter veel de binnenteugel gebruikt.. mijn paard maakt van zichzelf een hele grote sprong.. en hij zoekt in de galop heel erg mijn hand op en gaat me eruit proberen te trekken.. en ik heb gister heel duidelijk aan mijn instructeur gevraagt hoe het meost.. njah haklf uur was het nog niet duidelijk want ze aas continu bezig met andere ruiters en ze zei dat ik wanneer ik ging aanspringen de buitenteugel op druk meost zetten

hoe denken jullie hierover?
Laatst bijgewerkt door Horsea_nl op 08-02-06 20:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re: uitbreken hoofd omhoog gooien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 20:22

Ik begrijp het niet, misschien kan je in normaal nederlands typen?

Horsea_nl

Re: uitbreken hoofd omhoog gooien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-06 20:34

nielsd schreef:
Ik begrijp het niet, misschien kan je in normaal nederlands typen?

sorry als het goed is snap je hem nu,,

Babootje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 20:54

Ja binnenhand ontspannen dus. Breng hem maar iets naar voren, zodat hij goed kan wegspringen. Buitenteugel hou je gewoon aan (niet trekken) mar gewoon contact

Horsea_nl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-06 20:22

oke zal mrogen oefenen,, hopelijk lukt et.. heb zondag les van goeie ruiter weet zo snel niet wie dus die kan me vast ook wel wat tips geven

Kris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 20:27

Erg vaag allemaal. Je nederlands is erg slecht en niet te begrijpen, doe aub je best om een normale post te plaatsen. Je hebt zondag les van iemand, je weet dat die persoon een goede ruiter is, maar je weet niet wie dat het is???

Ga idd goed les volgen en probeer je paard te begrijpen.

Horsea_nl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-06 20:44

Kris25 schreef:
Erg vaag allemaal. Je nederlands is erg slecht en niet te begrijpen, doe aub je best om een normale post te plaatsen. Je hebt zondag les van iemand, je weet dat die persoon een goede ruiter is, maar je weet niet wie dat het is???

Ga idd goed les volgen en probeer je paard te begrijpen.

tsja ik weet et.. ik typ wat te snel en dan word et niet duidelijk

Horsea_nl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-06 20:48

anders leg ik het even opnieuw uit

als ik aanspring naar de galop breekt mijn paard uit, daarna geeft ze wel direct na.. maar dat aanspringen ziet er echt niet uit.. en volgens mijn instructise gebruikte ik te veel de binnenhand en meost ik druk zetten op de buitenhand als ik ging aanspringen..maar ik vond de instructise niet zo duidelijk omdat ze de hele tijd met andere bezig was.. en ik heb zondag les van een goeie ruiter en ik hoop dat ze mij een beetje kan helpen..

dus ik vroeg me af hebben jullie nog tips hoe ik het moet doen?

karlijnd

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 20:49

zorg dat je je binnen hand mee hebt anders gebruikt hij die als 5de been. als jij je hand los laat kan hij er ook niet in gaan hangen en moet op zijn eigen 4 benen gaan lopen. dat aanspringen heeft waarschijnlijk met je activiteit te maken zorg eerst dat die goed is.