Wie kan mij helpen??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Nessah

Wie kan mij helpen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-06 12:18

Hallo iedereen..
Ik zit met een probleempje.. Mijn paard is in de bak echt super lief, doet geen vlieg kwaad maar buiten is dit een ander verhaal..
Als ik buiten rij en ik ga draven, begint hij altijd enorm te bokken en niet gewoon 1 onschuldig bokje, nee 10 hoge bokken achterelkaar.. Het maakt niet uit of er een ander paard bij is of niet, of hij voorop rijdt of niet, hij doet dit altijd.. HIj is wel 100% verkeersmak, hij schrikt nergens van, een vrachtwagen kan zo langsrijden. Maar zodra ik draaf begint hij heel erg te bokken. IK ben niet snel bang maar zoals hij dan doet is echt gevaarlijk en hij stopt pas als ik ernaast lig.
Zijn oren zijn altijd naar voren tijdens het bokken dus ik denk niet dat hij het gemeen bedoeld.. Maar dit is echt niet leuk, hoe kan ik dit stoppen? En wie heeft er tipt hoe ik hier mee om moet gaan? Want elke dag in de bak rijden is toch ook niks.
Alvast bedankt!

HippoLogic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 13:03

Hoe gaat het in de bak met aandraven?

hurricane199

Re: Wie kan mij helpen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 13:11

ga is op buitenrit na een uur hard werken, dan is hij al moe dus zal hij minder snel uit zijn dak gaan. dus kan je lekker genieten van je buitenrit en leert je pony misschien dat het ook leuk is zonder het bokken. Als het zo een paar keer goed gaat kan je weer eens proberen om hem zonder eerst moe te rijden op buitenrit te gaan, misschien is hij het dan gewend en is hij braaf.

Als hij alsnog blijft bokken zal ik als hij wil beginnen zo erg voorwaarts rijden in galop zodat hij geen kans heeft om te bokken.

Nessah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-06 13:26

Ja, ik heb wel eens geprobeerd om hem eerst moe te rijden en dan naar buiten te gaan maar het lijkt toch geen effect te hebben.. Want hij bokt alsnog Hij reageert buiten ook erg slecht op mijn hulpen tijdens het aandraven, en hij begint direct met het bokken.... Voor de zweep is hij erg bang, voor dat ik hem kreeg is hij waarschijnlijk mishandeld.. Dus dat is geen optie..
Lastig he

Apple

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 17:05

Dubbel topic. Ik zet een slotje.