loopt onder me vandaan

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

sylv_n_

loopt onder me vandaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-06 16:57

hoi
ik rij sinds kort op een nieuwe pony maar alleen is de rem heel moeilijk te vinden hij blijf maar doorgaan vooral tijdens de overgang van galop naar draf.
Het maakt niet uit hoe vaak ik mijn hand sluit
Het enige wat een beetje werkt is voltes verkleinen en vergroten alleen is dat nou echt niet echt "de oplossing"

heeft iemand tips hoe ik hem wel bij me kan houden en normale overgangen kan rijden??

het is een manegepony

groetjes sylvana

M3isSi3j

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 17:09

je moet je paardje je zithulpen aan leren, dit kan ook bij een mangepony.. Wat je doet is in stap ermee beginne.. wend af bij de E ga zwaar zitten, maak je lang, zit diep in het zadel en klem je knieen. Om te helpen kan je je stemhulpen gebruiken (HOOO) of een ophouding maken met je handen.. Negeert ti je hulpen dan staat ti vanzelf met zn neus tegen de B aan. Als die stil staat, met of zonder hulp van de B, prijs je hem helemaal de wereld in. Vervolgens stap je weer weg, wend opnieuw af en begint weer opnieuw. Dit herhaal je tot ti ht door heeft, al doe je het 100x achter elkaar. Belangrij is dat je niet de druk op je teugels vergroot en iedreeen keer als die reageerd goed beloont. Als dit in stap lukt ga je aandraven en begin je weer opnieuw. Zorg ervoor dat je rustig draaft, ga niet gelijk beginnen op het race tempo. Schakel veel en rij veel figuren zodat jij altijd het tempo onder controlle houdt. Als die in draf ook goed op je zithulpen reageerd ga je pas aangaloperen, dan ben je ondertussen al een uurtje, of misschien zelfs al een week verder. In galop doe je het weer presies het zelfde: galopeer kleine stukjes, beloon hem als die netjes terug komt en herhaal deze oefeningen heel vaak!

Succes

sylv_n_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-06 17:19

M3isSi3j schreef:
je moet je paardje je zithulpen aan leren, dit kan ook bij een mangepony.. Wat je doet is in stap ermee beginne.. wend af bij de E ga zwaar zitten, maak je lang, zit diep in het zadel en klem je knieen. Om te helpen kan je je stemhulpen gebruiken (HOOO) of een ophouding maken met je handen.. Negeert ti je hulpen dan staat ti vanzelf met zn neus tegen de B aan. Als die stil staat, met of zonder hulp van de B, prijs je hem helemaal de wereld in. Vervolgens stap je weer weg, wend opnieuw af en begint weer opnieuw. Dit herhaal je tot ti ht door heeft, al doe je het 100x achter elkaar. Belangrij is dat je niet de druk op je teugels vergroot en iedreeen keer als die reageerd goed beloont. Als dit in stap lukt ga je aandraven en begin je weer opnieuw. Zorg ervoor dat je rustig draaft, ga niet gelijk beginnen op het race tempo. Schakel veel en rij veel figuren zodat jij altijd het tempo onder controlle houdt. Als die in draf ook goed op je zithulpen reageerd ga je pas aangaloperen, dan ben je ondertussen al een uurtje, of misschien zelfs al een week verder. In galop doe je het weer presies het zelfde: galopeer kleine stukjes, beloon hem als die netjes terug komt en herhaal deze oefeningen heel vaak!

Succes

bedankt ik ga het proberen
hopen dat die hier op reageerd

groetjes

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 17:16

laat je even weten of het gewerkt heeft?

sylv_n_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-06 17:53

Hollybolly schreef:
laat je even weten of het gewerkt heeft?

ja ik ga er donderdag mee beginnen en dan ga ik wel een veslag uitbrengen.

groetjes

pindakaas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 21:21

Wat ik aan mezelf vaak merk ik dat ik als mijn paard sneller loopt, ik sneller ga lichtrijden. Dit heeft juist een averechts effect. Dus proberen zelf iig langzamer licht te rijden kan misschien helpen.

tessie1985

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 00:05

pindakaas schreef:
Wat ik aan mezelf vaak merk ik dat ik als mijn paard sneller loopt, ik sneller ga lichtrijden. Dit heeft juist een averechts effect. Dus proberen zelf iig langzamer licht te rijden kan misschien helpen.

juist, daar betrap ik mezelf ook vaak op..

sylv_n_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-06 18:19

pindakaas schreef:

nou dat je het zegt doe ik dat volgens mij ook zal er eens op letten

bedankt

groetjes

Jolien_x

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 17:21

Van dit probleem heb ik ook wel eens last! en wat pindakaas zegt helpt wel! Hoe langzamer jij lichtrijd, hoe langzamer het paard gaat

Liedje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 17:23

Langzaam lichrijden idd..

Melia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 18:17

pindakaas schreef:

ja, dit heb ik ook geleerd het werkt wel bij mij

sylv_n_

Re: loopt onder me vandaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-06 21:01

hoi
Ik heb vandaag gereden het resultaat was nou niet echt om heel trots op te zijn (naar mijn idee)
Het ging dus zo wat M3isSi3j zei heb ik dus vandaag gedaan het ging heel goed stap-halthouden gelijk gelukt (nog 4 x daarna gedaan allemaal oke netjes op tijd gestopt)
Van Draf-stap ging ook redelijk 2 keer matig en daarna ook goed stuk of 10 keer gedaan)
Galop-Draf ging niet maar dat geeft opzich niet heel erg volgende x beter (vond het toch wel knap dat hij de 2 vorige stappen wel kon flink beloont)
Maar nu komt het de les begon (nog geen 1 minuut later) en en ja hoor weer hele slechte overgangen net zolang doorlopen dat die boven op de volgende pony knalde.
Hoe ver ik ook afstand nam hij haalde het zo weer in en hij zat er weer boven op met me zit terug rijden ging ook zwaar matig ik heb zelf een tijdje achterelkaar door gezeten!!
Na de les alleen op de hoefslag laat ik eens halthouden en gewoon weer keurig stoppen
Ik heb echt geen idee wat ik hieraan kan doe iemand een idee doet hij het om voor de gek te houden ?????????
Bij andere pony's trouwens geen last

groetjes sylvana
bedankt alvast

sylv_n_

Re: loopt onder me vandaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-06 12:09

niemand >>>>??????