Knie-vraagje

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Conquesta

Knie-vraagje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-06 16:11

Ik heb 10 jaar bij een manege gereden waar men niet lette dat je je knieën naar binnen hield. Nu op de andere manege waar ik rij hoor ik sinds kort dat ik mijn knieën naar binnen moet houden. Nou heb ik van iemand gehoord die in de wedstrijden zit dat als je dressuurmatig rijdt ( dus wat ik ook doe) het niet zo belangrijk is dat je je knieën naar binnen houdt, anders zou je niet zoveel kracht in je kuiten hebben die je natuurlijk nodig hebt. Dus mijn vraag is: als je dressuurmatig riijdt, moet je dan nou wel of niet je knieën naar binnen tegen het zadel gedrukt houden???
Alvast bedankt

sylv_n_

Re: Knie-vraagje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 17:01

je moet je knieen naar binnen draaien als het goed is gaan dan ook je tenen mee en zijn de kapstokken weg heel veel mensen lukt dit niet maar na een loop van tijd als je er veel op oefent gaat het steeds beter je moet je benen ontspannen laten hangen.
Ik ben er zelf ook hard mee bezig ik kan het nu zo goed als alleen in de galop is het soms nog wel is niet goed

groetjes
en oefense

sylvana

M3isSi3j

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 17:04

je knieen zijn een deel van je zithulpen dus heel belangrijk bij dressuur.. ALs jij je paardje op je zit wilt terug nemen maak je jezelf lang, gaat diep en zwaar zitten en tegelijkertijd klem je je knieen dieper in het zadel. Door contant je knieen netjes tegen het zadel te houden kan je beter voelen wat je paardje doet, zit je dieper en zit je steviger. Ook kan je sneller, duidelijker en minder zichbaar je hulpen geven dan als je geen contact houdt met het zadel omdat dan je benen gaan klapperen..

Kortom: goeie tip van je lesgeefster en ga er aan werken!

Jimbo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 17:28

als je gewoon ontspannen en recht op het paard zit hangen je benen naar beneden en zitten je knieën gewoon tegen het zweetblad aan. als je de spieren extra gaat spannen om je knieën tegen het zadel aan te houden wordt jij gespannen en ook je paard, dat is dus niet zo goed. let er eens op bij het rijden of je benen ook stil liggen en dat je dus niet steeds je been naar achteren of naar voren laat schuiven, want dat is dus wel verkeerd.

Conquesta

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-06 18:09

ok dan zal ik er proberen aan te werken, maar zal og wel n tijdje duren als je 10 jaar t fout hebt aangeleerd gekregen majah

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 18:45

Je moet je been eigenlijk vanuit de heup naar binnen draaien, daardoor draait je knie mee. Maar niet je knie klemmen, gewoon langs het zadel laten rusten.

Nina_Chicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 19:48

Je benen moeten gewoon netjes aansluiten langs je paard dus je knieën niet naar buiten en ook niet extreem baar binnen maar gewoon netjes aan je zadel aangesloten.
Je tenen moeten ook netjes naar voren wijzen en aangezien je tenen en knieën op 1 lijn zitten is het logisch dat je knieën dus ook gewoon naar voren wijzen.

Veel succes!