Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

José1960 schreef:Staat duidelijk dat ik hem een 2e keer na heb laten kijken, juist omdat ik dus een second opinion wou. 1e keer heb ik 1,5 uur durig onderzoek laten doen bij een dierenkliniek en daarna heb ik Steffie van der Laarse er nog een keer naar laten kijken. En die concludeerde dat het gewoon zijn manier van lopen was. Dus dat heb ik allemaal al lang laten doen.
Groeten Jose
mariska75 schreef:Dit is een voorbeeld van een scheef paard. De kant waarop het paard "goed" loopt is zijn makkelijke kant, daar is hij van nature op gericht. Binnen de kortere spieren en aan de buitenkant de langere spieren, op de volte kost dit geen moeite voor het paard.
Als je dit paard nu andersom laat lopen, dan kan hij niet buigen omdat aan de buitenkant nu de korte spieren zitten en dan zal hij zich ipv te buigen op de binnenschouder "gooien" en daarmee het binnen voorbeen overbelasten.
Het binnenvoorbeen kan minder snel weg en geeft hierdoor een andere bewegingsafloop.
Rijtechnisch is hier heel veel aan te doen! Dmv de lange spieren sterker te maken en de korte soepeler. Zie voor uitgebreide info op paardenbegrijpen.nl
Jennifer schreef:Die van mij heeft ook zoiets als jou verhaal, alleen dan met links achter. De osteopaat is er 2x bij geweest en alles is goed. Ze doet het ook niet altijd, maar vooral de eerste 10 min. als ik ga rijden/longeren.
. Misschien is er niet iets goed in zijn schouder/bovenlijn. Ik weet t niet, maar dit is niet goed. Ik zou hem gewoon weer laten nakijken, maar dan door iemand anders.