Hoe kijken of een paard al verkeersmak is?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Hoe kijken of een paard al verkeersmak is?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 11:34

Hallo,

Ik heb sinds februari 2005 een egen tinker. Maar die komt over niet al te lang bij huis staatn. Daar kan je leuke buitenritten maken. Maar ik heb zelf geen flauw idee of de tink al verkeersmak is. ik rij nog niet te gek lang, dus je moet niet hebben dat het paard dan schrikt.

Weet iemand manieren of hoe doen andere mensen dat als ze voor de eerste keer buiten rijden.

De tinker heeft al een paar keer buiten gereden maar toen had ik haar nog niet.

gr [***]

Namiira_hvj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 11:35

Ik zou eerst eens een paar keer met halster of anders met hoofdstel naar buiten gaan op een zondag middag als het erg rustig is, met wel iemand erbij.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 11:37

Ja dat zou op zich wel kunnen, dat is een goed idee .

Quir

Re: Hoe kijken of een paard al verkeersmak is?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 11:46

Heb je een wei waar de ingang groot genoeg is voor een auto/tractor?
Dan zet je hem in de wei, je moet hem wel vasthouden, en laat je een auto de wei in rijden, of tractor. Je zet het voertuig stil, maar laat de motor draaien, loop met je tink naar het voertuig. en kijk hoe die reageerd...
Reageerd die niet, laat hem langs het voertuig staan en laat het veortuig aan rijden.

Dan weet je het meestal wel, dan kan je met een hoofdstel om langs de weg gaan stappen, de keer daarop ga je erop zitten en houd iemand hem vast. En dan kan je langzaam los gaan proberen!

Succes ermee!!

Gr. QuirA

Apple

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 11:51

Waar de tinker nu staat, hoe zijn daar de stalgebruiken?

Ik bedoel, misschien wordt er wel uitgemest met behulp van een tractor of wordt deze gebruikt om balen hooi te halen. Wellicht ligt de bak naast een parkeerterrein etc. etc. etc.. Door goed te kijken hoe je tinker reageert op tractoren en auto's die je nu al elke dag tegen komt weet je ongeveer hoe haar reactie zal zijn.

tantethee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 11:55

zie apple, en als je zelf echt niet durft misschien een meer ervaren ruiter er op zetten?? 1 lopend/fietsend..