Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

QuirA schreef:Stap draf galop, links om rechts om, halt houden, slangen voltes voltes, van handveranderen. het ging zooo goed!!
kom je al een heel eind.
)
KiWiKo schreef:hihi mijn neostan x ferro kan ook makkelijk een 130 parkoers springen ............ alleen maakt hij er inuitjes van en zijn er geen hinderissen te bekennen

unamie schreef:wat een vervelend probleem.. jammer
doe een stapje terug en begin helemaal opnieuw met longeren etc.
ook grondwerk voordat je gaat rijden is een goede voorbereiding
maar het zou ook kunnen dat ze last van het zadel heeft
ook al ligt het goed volgens deskundige (zo deskundig zijn de meeste niet...)
als het een kant en klaar nieuw zadel is.. of een 2e hands die niet helemaal opnieuwd gevuld is..kan het nooit goed passen
veel zadels zijn te bol gevuld en drukken dus in het midden op de rugwervels
verder lijkt het me een dominante dame..met een join up kun je je plaats bepalen en dus boven haar in rangorde worden/zijn
is het toevallig Ferro bloed
) 
QuirA schreef:Ze staat van 's ochtends 10 uur tot 's avonds 6 uur op de wei, samen met andere paarden. Dierenarts is geweest, alle si oke, die zegt dat ze heel erg aan het uit proberen is, ze is niet overbelast, lichaamlijk als mentaal niet. En zo hard hoeft ze eenmaal niet te werken, ik houdt haar alleen bezig. Als het goed gaat ga ik er ook direct af, uitstappen ook erlangs... Ik wordt professioneel begleid, maar moet er telkens zelf op, gewoon omdat als er elke keer weer iemand anders erop gaat, dit wel moeilijker wordt voor haar..
Dadelijk ga ik eten en naar haar toe, zal wel laten weten hoe het gegaan is
gr.