probleem gangen en heet paard..

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

NoTrouble

probleem gangen en heet paard..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-06 19:44

hallo,
ik heb een probleempje met mijn paard..
hij is nogal heet en protesteerd snel..
hij is heel gevoelig en levert snel protest..
bij het minste of gerinste gooit hij zijn hoofd in de lucht en geeft een zwiep met zijn staart..

maar hij heeft dus best wl korte gangen, etenminste hij heeft wel mooie gangenb maar die laat hij niet zien omdat hij altijd zo druk is met protest leveren.. als ik in middendraf g dan gaat hij rennen met zijn hoofd omhoog.. dus daar heb ik niks aan..
Wie kan mij helpen..?!
ik rijd niet met sporen, voor de duidelijkheid

Jimbo

Re: probleem gangen en heet paard..

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 20:00

loopt hij ook weleens goed of loopt hij aldoor met zn hoofd te zwaaien?

peetje82

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 20:03

misschien eerst maar eens na laten kijken door een dierenarts?
En ik weet niet of je les neemt, maar dat is iig wel een aanrader!
Veel succes!

NoTrouble

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-06 20:30

ja ik heb wel les, dressuur les op M niveau.. en hij is rontg. en klinisch goedgekeurd..

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 10:59

kleiner in je hulpen blijven. Waarschijnlijk hang je hem te veel en te grof aan zijn kop en kom je te bruut in met een been.

Quir

Re: probleem gangen en heet paard..

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 11:52

Voor het rijden een kwartiertje met bijzet longeren (wel een losse, alleen dat die met zijn hoofd langzaam naar beneden gaat).

En nu gewoon even stoppen met M, en weer even lekker een week of 3 B gaan rijden, of te wel basis.
Aan stappen op jouw hulp, aan draven op jouw hulp, terug komen op jouw hulp, enz..
Gaat die te hard, of weer rennen, meteen en gang terug of zelf helemaal stil zetten. Rust erin gaan rijden en dat krijg je niet als alsmaar M blijft rijden, terwijl de combinatie geen eens de B geheel beheerst (Teminste ik vind dat als je een paard niet in een rustig tempo kan lopen, of juist sneller, dus in het tempo dat jij wilt kan rijden, je de B niet geheel beheerst )

Ik bedoel dit niet aanvallend of iets!
Maar geef je een tip. Ik wéét dat het niet leuk is om weer terug naar de B te gaan, als je al in de M rijdt, maar als je geen basis hebt, kan je ook geen M of Z rijden.

Gr. QuirA en Succes ermee!!

MirandaMalik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 12:20

Jippie schreef:
kleiner in je hulpen blijven. Waarschijnlijk hang je hem te veel en te grof aan zijn kop en kom je te bruut in met een been.

Nou ja, beetje bruut gezegd?
Maar misschien heeft je paardje toch last van stijfheid of rug/spierpijn?
Kijk, dat hij gekeurd is betekend niet dat er verder niks mis kan gaan, er kan van alles zijn, als je zadel niet helemaal lekker ligt kan je paard daar al heel erg op 'protesteren', dat kan erge pijn doen!
Jij moet je paardje beter leren begrijpen, ik denk dat je wat rustiger aan moet proberen dingen te vragen en dat dan dan goed bevestigen!
Ook is het misschien handig om met dubbele lijnen te gaan longeren, zo zit je je paard minder in de weg en kun je alles eens bekijken vanaf de grond, hoe hij reagerd en waar hij moeite mee heeft, dan kun je daaraan werken en daarna ook als je erop zit!
Succes!

NoTrouble

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-06 12:58

dank jullie wel..!