te snel op een hindernis af !

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Saar_

te snel op een hindernis af !

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-06 20:35

Ik spring met mijn Pony altijd op een bospad.... Dat ging altijd goed maar de laatste paar keren vloog ze er op af een stoomde ze keihard door ..! Weet echt geen raad meer !

In de bak is ze (best wel braaf) maar zodra we in het bos zijn gaat ze helemaal door het lint !!

Tips om haar rustiger te maken ?

(heb trouwens al rescue druppels enzo geprobeerd ! helpt niet !)

monsera

Re: te snel op een hindernis af !

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 20:41

Ik denk dat het komt omdat je daar op dat bospad altijd springt je pony weet al wat er gaat gebeuren en gaat er alvast op af.Ik zou de pony verandering geven.Dus niet elke keer langs dat bospad en een andere keer wel langs dat bospad maar niet springen en weer een andere keer juist wel springen.Waarschijnlijk heb je er dan geen last meer van.

Saar_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-06 20:42

Ik ga altijd over dat bospad (zo kan ik het bos in) en als er geen hindernis staat kan ik er doen wat ik wil .... alleen als ze ook maar denkt dat er een hindernis staat word ze gek !

Qimm

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 10:18

tijdje niet springen en alleen stappen en draven op buitenritjes zodat ze leert dat buitenrijden niet evenredig is aan scheuren.

Lynnlovesyou

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 10:27

idd niet altijd springen want dan zijn ze dat zo gewoon
nog zo'n voorbeeld is dat er op een bepaalde weg in het bos Altijd! wordt gegalopeert ...gevolg... paarden staan al nerveus te trippelen juist voor de weg en als je er op komt schieten ze weg

Saar_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-06 16:18

Ik heb besloten .... Na jullie reacties dat ik 2 weken alleen maar in de bak rij! wel afwisselend Voltige, Dressuur longeren. In de hoop dat ze daar ook wat rustiger van woor !

monsera

Re: te snel op een hindernis af !

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 16:31

Ik vind het goed dat je erover nadenkt maar dit is niet de oplossing van je probleem.En heel veel afwisseling is altijd goed voor een paard dus ik zou zeker de dingen doen die je van plan bent maar ook naar buiten blijven gaan.
Al zijn ze nog zo braaf in de bak zo gauw jij weer op dat bospad komt is hij dat allemaal vergeten en zal direct weer gaan racen.Het is echt nodig om over dat bospad te rijden maar doe dat dan alleen in stap in het begin en later als dat goed gaat kun je eens een stukje gaan draven.Maar gelijk weer een stapje terug gaan als het niet goed gaat.

Sim

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 16:42

Kijk even in de FAQ. Die is hier te vinden: viewtopic.php?f=8&t=173675

Daar vind je diverse topics over dit probleem.

Daarom plaats ik hier plaats een slotje.