hoe krijg ik myn paard soepel

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Manon15

hoe krijg ik myn paard soepel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-06 18:03

myn paard is vaak stijf en dan duurt het heel lang voordat die lekker los is, wat kan k hier tegen doen?

alvast bedankt

mariska75

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 18:20

veel slingerlijnen rijden; links sturen tot je voelt dat hij echt gaat en dan weer rechts sturen tot hij gaat etc. enzo een tijdje rustig doorgaan tot hij wat losser wordt, eerst doe je dat in stap en later kan je dit langzaam aan ook in draf of galop gaan doen. Let er op dat je hem met de teugel die niet stuurt de ruimte geeft om de hals te verlengen, ipv de andere kant korter te maken!
Als het paard ontspant laat je hem lekker de hals strekken en dan kan je 'm evt. nog een paar keer hetzelfde vragen.

LittleRose

Re: hoe krijg ik myn paard soepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 19:52

Idd veel slingerfiguren rijden en overgangen .
Ook kun je voor het rijden even zelf zijn nek helemaal buigen beide kanten op (heb dat zelf nog nooit gedaan maar ken mensen die dat doen en schijnt te helpen )

Vonnie84

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 20:15

Ik voer mijn paard nu een week of 4 MaxH bij. En ik merk echt dat hij losser in zijn lijf begint te worden (ook in combinatie met mijn nieuwe zadel). Dus dat zou je nog als toevoeging kunnen overwegen. www.maxh.nl

Bets

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 20:17

Heel veel wendingen,voltes, slangenvoltes, slangenlijnen rijden als paard tenminste niets mankeert.

Woodstock

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 13:00

Lekker VWNW, voltes en 8en rijden, af en toe wat meer stelling vragen (let op dat ie niet wegloopt over de buitenschouder!), af en toe buitenstelling vragen door de hoeken. Als dat goed gaat ga je tempowisselingen maken, scheelt ook heul veel, maar ik vind het prettig als het paard daarvoor wel net iets losser is door veel te buigen etc.

linenjer

Re: hoe krijg ik myn paard soepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 18:30

Ik heb een kwpn ruin van 27 jaar oud, ik heb hem een tijdje op een manege gehad, waar ie eigenlijk heel veel in zn stal stond.( ze mochten daar met regen of slecht weer niet op de wei.)Als ik m dan wilde gaan rijden, kwam ie zn stalletje bijna niet uit. Mijn oplossing was.. een uitloop stal!! En dit heeft mn paardje echt heel goed gedaan. Hij kan als ie zin heeft even een ommetje maken door zn paddock, en dat doet ie ook de hele dag. Zelfs als het sneeuwt en vriest is mn paardje buiten te vinden.
En nu kan ik m pakken. opzadelen, en lekker gaan rijden, en hij is super soepel... *o/*