Loopt dwars door mijn hulpen heen en geen concentratie!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anika_Ses

Loopt dwars door mijn hulpen heen en geen concentratie!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-06 16:04

Hai, Nou zoals de titel het al zegt,
Mijn pony heeft een half jaar stil gestaan en ik pak haar nu weer op en opzich gaat het best goed, alleen er zijn een paar dingen die niet helemaal goed gaan:

- als ik haar op de volte wil zetten probeert ze er onder uit te komen door te gaan dribbelen en mijn hulpen gewoon te negeren, hoe goed ik ook mijn buitenbeen er bij houd, ze loopt gewoon door..

- Geen concentratie, Ik rij in een buitenbak langs een weg waar wel eens fietsers voorbij komen en dat is natuurlijk interesant.. ik rij met haar nu veel voltes, tempowisselingen, overgangen enzovoort en dan gaat het wel beter maar owee als er weer iets intersants is dan let ze dus totaal niet meer op mij.. Normaal gesproken drijf ik haar dan flink door en geef een ophouding zijn er nog meer tips?

Heeft er iemand tips of opmerkingen graag?

Amina_

Re: Loopt dwars door mijn hulpen heen en geen concentratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 17:23

Probeer veel afwisseling in het rijden te steken zodat ze het interessant blijft vinden . (ook eens cavaletti ,volte ,stelling ,keertwending ,.. dingen waar ze aandachtig moet voor zijn)
Als de aandacht dreigt weg te vallen een klein tikje van de zweep zodat ze weer bij de les is.
Van die volte , echt goed buitenbeen bijhouden ookal is het moeilijk , veel op oefenen .

Anika_Ses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-06 19:58

Oke ik ga het proberen Iemand nog mee tips?

Bienotje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 21:36

Denk eraan in de volte dat je ook je buitenteugel goed contact houdt.. Zo voorkom je dat je ondanks aaneggen van je buitenbeen teveel ruimte vrijhoud voor je paard om over de schouder weg te lopen..

Gewoon je paard bezig houden, juist op het moment dat ze aandacht verliest die overgang naar voren of terug. Ben je bezig met van hand veranderen en opeens is de aandacht weg, las een volte 10 meter in waarna je het van hand veranderen weer vervolgt..

Let er wel op dat een paard na een half jaar stil staan geen goed getrainde spieren en dergelijke meer heeft. Door het stilstaan heb je even een stap terug gedaan en het paard ook.. Rustig weer opbouwen en gewoon consequent zijn..

Anika_Ses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-06 17:02

Oke bedankt met deze tips kan ik ook echt verder

Ja ben het ook nog aan het opbouwen en zeker niet teveel overvragen, rustig aan, stapje voor stapje

NovaLee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 17:09

Hoe lang ben je al bezig?
Ik dnek dat het niet meer dna een logische reactie is als een pony lang heeft stil gestaan.
Ik denk dat je der best kan laten kijken, volledig concentratie zul je namelijk nog niet krijgen. Blijf echter wel consequent. Als ze de ene keer een volte rond moest maken, moet ze dat de volgende keren ook. Let er wel op dat je der niet teveel op der nek zit. In weze net behndelen als een jong paard maar iets strenger mag wel, gezien het ergens in het achterhoofd ast wel is blijven hangen.
Heb je les?

Anika_Ses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-06 22:20

Hoi,

Ik ben nu iets langer als 2 maanden met haar bezig en we bouwen het zeker rustig op. Ik begin ook weer bij het begin zoals het rechtstellen en voltes, gebroken lijnen, van hand veranderen enzo. Ik heb nog geen les maar ga het zeer binnekort wel met haar krijgen, ik krijg nu tips tussendoor maar je kunt het nie echt les noemen Verder ben ik wel consuqeunt tegenover dr maar natuurlijk kan ik niet meteen alles verwachten en dat doe ik dan ook niet