. Mijn schoonzus heeft een 3-jarige haflinger, geboren en getogen bij ons dus we kennen hem door en door. Rond zijn 1 jaar werd hij geleerd aan het halster mee te lopen zodat we hem gemakkelijk naar de wei konden brengen. Hij is superbraaf. Het enige wat die steeds doet, is met zijn neus zeer laag tot tegen de grond lopen. We dachten eerst dat dit was om de grond te verkennen, evenwicht zoeken, maar hij is nu bijna 3 jaar en nog steeds doet hij dit. En hiermee bedoel ik dat hij niets ontloopt. Hij gaat met zijn neus door plassen (kletsnatte neus), door modder (bruine neus) en over het straatbeton (rode neus) waardoor hij zelfs schaafwondjes op zijn neus krijgt. Zo heeft hij het al een paar keer gepresteerd om bijna op zijn eigen neus te trappen. Hij zoekt ook niet naar eten, want door gras gaat hij ook gewoon door (groene neus). Hij lijkt dit precies gewoon graag te doen?!
En ja, het kan gevaarlijk zijn ivm weinig controle over je paard, daar ben ik me bewust van. En hij is fysiek kerngezond.
Maar nu moet het juist lukken dat we een eigenares met een even oud paard tegenkwamen en die deed exact hetzelfde.
Iemand ervaringen mee, verklaringen?