hoe krijg ik mijn pony langs de spiegels?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_Denies

hoe krijg ik mijn pony langs de spiegels?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-06 22:14

Ik heb best een kein probleempje, ik heb een rare pony ze springt echt alles thuis, met plastic zakken en dekens erop maakt haar niet uit maar met oefen springen zag ze zichzelf in de spiegel, en ze ging meteen niet verder, maar tijdens inrijden sprong ze ook alles. Ik moet 19 feb. weer springen en daar niet meer aan gedacht heeft iemand een ideetje hoe ik haar wel langs die speigels krijg? Alhoewel ik zou ook schrikken als ik mezelf zag in Perla vorm Maar daar gaat het niet om!

Ik hoop het te horen.
Laatst bijgewerkt door Karin op 31-01-06 20:55, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Kleur uit tekst verwijderd!! & titel duidelijker gemaakt

yvonnepuntnl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 22:16

Je zal dan toch een paar keer van te voren moeten gaan oefen in een manege met spiegels

_Denies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-06 22:25

Daar zat ik ookal aan te denken... Maar weet niet of dat kan

Roosch

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 23:18

Sja, gewoon een keer met spiegeltjes oefenen.
Zeg je pony maar dat ze echt niet eng zijn hoor.
Succes met springen!

Kris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 13:13

Bel een manege op met spiegels en vraag of je twee of drie keer mag komen rijden. Je paard moet gewoon aan de spiegels wennen en dan gaat het vanzelf over.

sammie_44

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 13:36

Haha... herken ik ga gewoon als je in een bak met spiegels rijdt naar de spiegel toe, zonder te dwingen natuurlijk en laat hem er aan ruiken enzo, goed belonen dan en dan is het meestal wel weer bijna klaar. Mijn merrie vond het trouwens in het begin supereng, maar toen ik haar naar de spiegel leidde vond ze het ineens superintressant, telkens als ik erlangs reed wou ze blijven stilstaan om dr zelf in de spiegel te zien Hoezo: 'ijdel paard'

_Denies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-06 16:27

Bij dressuur loopt ze er wel langs dus daar kijkt ze er niet naar om, maar emt springen kom je er soms recht op af! Zoals toen en dan gaat ze op de rem.

_Denies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-06 16:28

Bij dressuur loopt ze er wel langs dus daar kijkt ze er niet naar om, maar emt springen kom je er soms recht op af! Zoals toen en dan gaat ze op de rem.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 16:33

Jonge paarden op de manege zitten er ook altijd erg naar te kijken, en die laten ze dan ook gewoon los (zonder ruiter, zadel of wat dan ook) in de bak zodat ze lekker naar zichzelf kunnen kijken tot de lol er af is. Maar dat is waarschijnlijk dus geen optie. Maar met dressuur rijd je er soms toch ook recht op af?! Ik zou idd gewoon blijven oefenen, maar ik snap de reactie van je paard eigenlijk ook wel.. Ik zou ook denken dat ik bovenop een ander paard zou landen als ik haar was.. Maar gewoon blijven oefenen als dat kan!! Succes!

monsera

Re: Hellup mij AUB!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 16:34

Net als kris zegt een paar keer gaan oefenen en dan zal het vanzelf wel wennen voor je pony.Je hebt vaak wel oefenparcoursen die je kan springen zoek eens uit waar die bij jouw worden gereden en dan kan je daar mooi oefenen daar zijn ze tenslotten voor .

Peperkroket

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 17:25

Er is een paardje bij ons op de manege, en die was er eerst ook doodsbang voor..als we dan langs de spiegels reden, legde ze haar oren in haar nek en hoofd heel hoog, en ik mijn geval ging ze ook een keer steigeren en bokken naar de spiegel=P misschien moet je idd haar eerst een paar keer los laten lopen in de bak, zodat ze er een beetje aan went..en ook idd een paar keertje oefenen met rijden..of aan de hand? dat je haar aan de hand er naartoe rijd? veel succes ermee!
Kus

_Denies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-06 20:54

Ik heb vandaag gehoord dat ik 19 Feb net zolang mag door ridjen tot jre parcour rond ben (mogen ze wel tijdje hebben) aar ik ga er emt vertrouwen ze moet het maar doen! Zo eng is ze nou ook weer niet (alhoewel?)! Ze doet het wel gewoon met dress.wedstrijden daar is er niks aan de hand maar het is echt het springen...

monsera

Re: hoe krijg ik mijn pony langs de spiegels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 20:56

Dat is mooi kun je goed oefenen.Succes.

fUrytjj_04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 21:17

haha...mijne kijkt altijd in de spiegel, hij mag graag naar zichzelf kijken blijkbaar Hij is ijdel! haha

El_vis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 21:18

vind ze het niet eng als je er naast loopt?

_Denies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-06 21:19

Nee alleen met springen....

NovaLee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 11:37

Zou het kunnen zijn dat je haar dan te veel loslaat? Als ze alle vrijheid heeft en een spiegel ziet denkt ze misshien dat ze er bovenop knalt. Je zou moeten proberen door te rijden, gewoon doen alsof er idd iets is waar ze tegenop kan knallen. Proberen vertrouwen te geven dat jij echt de goede kant met haar op gaat.

Succes!