Dribbel stap op Wedstrijd.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Djuukiej

Dribbel stap op Wedstrijd.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-06 14:23

Een probleempje met paard. (M2)
Op wedstrijd, wil ze met de staponderdelen niet fatsoenlijk stappen. Dat gaat ze dribbelen (richting van soort Piaffe), en krijgen we weer voor ieder stap onderdeel een 3. En wil ze voor de hulp al in galop of draf.
Iemand Ervaring?
Tips?

Snoevie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 14:29

tja nu ben ik maar een L ruiter,maar misschien helpt het als je extra 'zwaar' gaat zitten,en als ze voor de hulp al in draf of galop wil,laat je lezer dan een ander woord voor draf of galop gebruiken,dat ze niet van tevoren al 'hoort' dat ze in draf of galop mag

mariska75

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 15:43

Probeer eens wat meer halslengte te geven in de stap, hoe korter de hals hoe meer spanning in de rug.

Remember

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 16:00

mariska75 schreef:
Probeer eens wat meer halslengte te geven in de stap, hoe korter de hals hoe meer spanning in de rug.

Inderdaad, dan maar even voor de ontspanning gaan ipv. het plaatje. Heb je misschien nog wel een onvoldoende, maar vast geen 3, en het komt de rust ten goede en in de loop van de tijd kun je weer wat meer oprichting erin houden.

noraahlover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 19:19

Remember schreef:
mariska75 schreef:

Inderdaad, dan maar even voor de ontspanning gaan ipv. het plaatje. Heb je misschien nog wel een onvoldoende, maar vast geen 3, en het komt de rust ten goede en in de loop van de tijd kun je weer wat meer oprichting erin houden.

Inderdaad, ben ik het ook mee eens, die van mij doet het in het begin altijd op wedstrijden, dan geef ik hem iets meer ruimte, en dan is het meestal snel over, maar weet natuurlijk niet hoe jou paard hier op reageerd.

Tyrza

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 21:28

Hoe bereid je je voor bij het losrijden op dit probleem? Wat voor oefeningen doe je dan? Doe je deze oefeningen ook thuis? Oefen jij je proef ook wel eens thuis? Zo ja, dribbelt hij dan ook?

Djuukiej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-06 21:40

Stukken stap, ook op keertwendingen oefenen. Thuis en op wedstrijd. Rustig en gecontroleerd. Thuis gaat het beter dan op wedstrijd.