Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

M3isSi3j schreef:Zorg dat je niet alleen bent als je met dit paardje aan het werk gaat..
Begin met het wandelen aan een halstertje in de buurd van zn vriendjes, hou hem netjes naast je en begeleid hem aan de hand van een zweepje zodat je hem af en toe kan bijtikken om het duideijk te maken. Wees heel conseqent: braaf is goed belonen, stout is straffen. Pas als jij duidelijk en eerlijk bent zal die ook de moeite gaan nemen om zich aan jou toe te geven.
Als je merkt dat ti goed bezig is en het leuk begint te vinden kan je hem elke keer een stukje verder van zn vriendjes weg laten lopen. Hou hem bezig door voltes te draaien, rare figuren te lopen, halt te houden, pasje terug te zetten ed. En laat vooral niet over je heen lopen!
Dit kost tijd en veel geduld.. Als je het vaak herhaalt (elke dag bv 10 min) zal die het het snelste leren.
Succes

yousra schreef:wil je hem nu pas aan een halster laten lopen? ik vind dat een beetje te laat, mijn verzorgpony van 6 maanden ken het al
maar ik zou gewoon telkens een beetje verder van zijn andere vriendje lopen elke keer wat verder totdat hij je niet meer terug sleurt, maar je moet wel elke keer als hij wat verder gaat hem belonen