hoe te ontspannen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
gamble
Berichten: 759
Geregistreerd: 31-01-02
Woonplaats: ledeacker

hoe te ontspannen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-02 17:51

Hoi,

Gamble is een paard dat je constant vooruit moet rijden. Vooral het eerste half uur moet je hem achter zijn vodden aanzitten. Daardoor vind ik het moeilijk om te ontspannen, moet er echt op letten en er bewust mee bezig zijn. Ik ben steeds bezig met aandrijven en wanneer ik me dan ontspan zakt hij helemaal in.
Wie heeft er tips en adviezen???

Groetjes en een hoefje van Gamble

kippetje

Berichten: 456
Geregistreerd: 29-01-02
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-02 20:40

hoi,

Ik denk dat je in ieder geval ervoor moet zorgen dat hij niet iedere pas aandrijven van jou nodig heeft. Betere reactie op je kuit dus. Want als jij niet iedere pas hoeft aan te drijven kun je tussendoor ontspannen.
Weet dat het moeilijk is, maar dan heb je ook de mogelijkheid om te ontspannen tussendoor. En ontspannen wil natuurlijk niet zeggen dat je dan maar op moet houden met rijden. Je kunt ook door een keer diep adem te halen al ontspannen, en dat voelt je paardje ook al.
groetjes kim en nimm

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-02 15:35

Inderdaad, ik denk dat het paard niet helemaal op de hulpen is. Jij kunt het paard constant achter zijn vodden blijven zitten, of slechts een paar keer erg goed. Als het paard goed leert te reageren op jouw hulpen, kun je veel beter ontspannen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-02 15:44

Het paard is waarschijnlijk slecht aan de hulpen omdat je niet stil kunt zitten en ontspannen, waardoor je in een visieuze cirkel terecht komt. Probeer wat hij ook doet stil te zitten en kleine hulpen te geven, mocht hij daar niet op reageren, geef dan een flinke tik en doe je handen naar voren, waardoor hij echt weg moet sprinten!! doet ie dat niet, dan nog een tik.
Rij veel overgangen, en probeer steeds weer uit of hij op een lichte hulp weg wil. Zo niet, direct consequent en streng, een harde tik verkopen, zodat ie wat loperig gaat worden. Hij MOET aan het been zijn.