Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

vlasta schreef:Het maakt echt niet uit op welk niveau je rijd hoor...![]()
Ik heb mijn eigen pony ook helemaal zelf ingereden en ik ben een B ruiter omdat ik maar 1 westrijd dressuur gereden heb, maar dat wil niet zeggen dat ik ook een B ruiter ben qua niveau.
Ik vind het zo'n onzin dat mensen zeggen dat je niveau moet hebben om een paard in te rijden, het is mij ook prima gelukt !!!!
Er zullen vast B-ruiters zijn met veel geduld die een paard netter inrijden dan een haastige Z2 ruiter. Zelf heb ik ook mijn paard ingereden en ik rijd geen wedstrijden!
)!!! En consequent zijn is ook erg belangrijk, dan ben je tenminste duidelijk naar je paard toe en zal hij het sneller snappen. reginasangel schreef:Zorg dat je zelf goed in evenwicht zit en juist veel lange lijnen rijden. Rij ook eens op de binnenhoefslag zodat het paard op zn eigen benen moet lopen. Wees duidelijk met sturen, kijk een beetje overdreven de kant op waar je heen wilt. Zorg dat het paard weg wilt als jij je been eraan legt. geef rustige hulpen en wordt niet boos als hij het niet meteen snapt.
Succes