Vertrouwen kwijt

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

robincera

Vertrouwen kwijt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-06 11:40

Hallo ...
sinds ik L springen ben gestart met Cera lukt het gewoon niet meer zo goed ... na een paar wesdstrijden te hebben verkl**t zijn we echt elkaars vertrouwen kwijt .. steeds weigeren etc. de hoogte is echt geen probleem voor haar . maar ze vertrouwd het gewoon niet, en dan raak ik ook mijn vertrouwen kwijt.
Met les gaat het wel steeds iets beter, maar weten jullie misschien oefeningen ofzo om meer vertrouwen met springen te krijgen?
ik heb volgende week Gelderse (moet het nog even aan kijken) dus alle tips zijn welkom

Groetjes

klomp

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 13:30

ik denk dat je niet moet gaan springen als je geen vertrouwen in elkaar hebt...je bent immers een combinatie. ik zou als ik jou was weer terug gaan naar de basis ofwel dressuur. laat het springen even voor wat het is, want als je doorgaat denk ik niet dat het zomaar ineens over is...

robincera

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-06 14:08

klomp schreef:
ik denk dat je niet moet gaan springen als je geen vertrouwen in elkaar hebt...je bent immers een combinatie. ik zou als ik jou was weer terug gaan naar de basis ofwel dressuur. laat het springen even voor wat het is, want als je doorgaat denk ik niet dat het zomaar ineens over is...

ik ben alweer 3 maanden aan het opbouwen en het gaat steeds beter.. heb het springen ook bij 1 keer per week gelaten (in de les en niet hoog) het gaat wel steeds beter en vertrouwen komt ook wel weer terug, ik vroeg alleen of jullie tips hadden om het weer hélemaal laten terug te komen, zodat ik (we) nergens meer bang voor hoeven te zijn..

oosterhoff

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 15:50

Ga een paar keer HC starten. Zeker weten dat het helpt. Dat zie je haast bij iedereen. Je mag in een wedstrijd ook B HC en L starten dus misschien is dat een optie. dan kan je eerst een rondje normaal doen en dan zit je erin en dan de L

robincera

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-06 15:54

Dankje! ik heb laatst ook HC B alleen gestart . en was ik foutloos, en alles weer ontspannen enzo alleen opgeven lukt nu niet meer,( volegnde week al gelderse ) maar misschien na de Gelderse voor verder opbouwen dankje!

oosterhoff

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 15:57

Misschien kan je nog ergens oefenspringen. Een paar keer laag zonder beugels. Niet eindeloos oefenen. dat werkt namelijk toch niet en hierdoor raak je overtraind. lekker relaxen en ervan genieten, probeer er geen punt van te maken. Gaat het mis dan gaat het mis. Jammer dan. Ik ken het dipje maar al te goed. Ik heb hem in de M gehad. Misschien is het ook beter om bij het inspringen niet te hoog te gaan. Iig niet hoger dan het parcours. Grote kans dat je dan daar misschien al het vertrouwen kwijt raakt

robincera

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-06 16:23

er is alleen de avond van te voren oefenspringen .. dat is helemaal geen goed idee .
maar we krijgen nog extra les en idd niet hoger dan nodig is! erg bedankt!

Bienotje

Re: Vertrouwen kwijt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 17:12

RobinCera schreef:
Hallo ...
sinds ik L springen ben gestart met Cera lukt het gewoon niet meer zo goed ... na een paar wesdstrijden te hebben verkl**t zijn we echt elkaars vertrouwen kwijt .. steeds weigeren etc. de hoogte is echt geen probleem voor haar . maar ze vertrouwd het gewoon niet, en dan raak ik ook mijn vertrouwen kwijt.
Met les gaat het wel steeds iets beter, maar weten jullie misschien oefeningen ofzo om meer vertrouwen met springen te krijgen?
ik heb volgende week Gelderse (moet het nog even aan kijken) dus alle tips zijn welkom

Groetjes

Ik denk dat je het wedstrijd starten gewoon even op een laag pitje moet zetten totdat het vertrouwen echt weer terug is. Enne, viel me op dat je zegt dat je zelf zegt dat je paardje het niet vertrouwd en daardoor jij ook je vertrouwen verliest.. Maar dat is denk ik niet helemaal waar. Maar gewoon even weer een stapje terug om strax weer vooruit te gaan vol zelfvertrouwen..

shet_loverrr

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 17:16

jaa.. en proberen voorzichtig weer op te bouwen zo dat het jij en je paard weer goed kunnen genieten!!

robincera

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-06 20:00

@ bienotje; het staat er idd anders dan ik het bedoel .. ik bedoel dat doordat zij mij niet meer vertrouwt in het parcours, ik er dan ook banger door wordt doordat ik dan na ga denken over dat ze gaat weigeren etc. dus zo raak ik ook mn vertouwen in háár kwijt

Bienotje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 21:02

Visieuze cirkel noemen ze dat... Maar zoeits dacht ik al begrepen te hebben, gewoon lekker oefenen en komt vast wel weer.. Succes nog!!

robincera

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-06 09:45

dankje!