beginnend steiger en bok probleem(hoeft niet) maar wil weten

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

lucydan

beginnend steiger en bok probleem(hoeft niet) maar wil weten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-06 21:55

ik heb een haflinger van bijna 3. ik rij er nie op maar heb 2 of 3 maanden een beetje gelongeerd en heb haar nu (december en januari mischien februari) rust gegeven ''om weer bij te komen'' fysiek en mentaal maar nu is het probleem dat als ik haar in de bak zet ze gaat steigeren als ik bezig ben om de bijv de kruiwagen te legen doet ze dat het gekke is is dat ze het doet waneer ik bij dr ben maar dan niet eens dicht bij maar in het zicht eigenlijk en ze gaat ook rennen en bokken. komt dit mischien omdat ik vroeger en nu soms nog spelletjes met haar speel ( bijv samen voetballen ik schiet de bal weg en zij rent er achteraan en w8 dan bij de bal en dan schiet ik hem weer enzzz) of zou het komen omdat ze nu een rust periode heb en daar zo van gaat doen (dat ze eigenlijk aangeeft dat ze wil werken want als ik in de bak sta en ik kan haar dan met lichaamstaal laten stappen,draven ,stoppen en keren zonder dat ik haar vast heb aan de longe, z ze doet dan ook of ze dat wel zit want ze loopt keurig een rondje)
wat zou ik er aan kunne doen?... weet het ff nie meer

vewder is ze egt heel lief ( ze laat bijv alles toe steekt keurig dr hoofd in het halster en je kan met dr wandelen enz) hoor aleen ze heeft wel echt temprament ook al zow je dat nie zeggen voor een haf

Sily

Re: beginnend steiger en bok probleem(hoeft niet) maar wil w

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 01:58

Ze doet het dus niet tegen jou, maar gewoon in de bak voor zichzelf?

Mijn haf bokt en steigert ook in de bak, net als de tink en de shet, maar met mij erop of in het midden doet ze het nooit.
En van mij mogen ze ook best even gek doen als ze vrij zijn, groot gelijk even energie lozen, zolang het maar nooit tegen jou wordt gebruikt of gedaan hoeft dit niets te betekenen over de manier waarop ze onder het zadel zal zijn.

Kris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 10:19

Laat ze maar lekker maf doen in de bak, je kan idd wel met haar gaan "spelen", zolang ze dat gekke gedrag niet tegen je gaat gebruiken.

lucydan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-06 10:26

ja ze doet het voor zich zelf maar ik kan door een randje kijken maar dan ziet ze mij niet en dan is ze aan het rond scharrelen maar als ik buiten bezig ben gaat ze renne en bokken. ik heb eigen lijk het idee van dat ze wil zeggn ''kom nou met me spelen '' ze is nog geen 3 dus ik denk ook dat ze zo doet omdat ze nog zow jong is en jullie hebbn gelijk laat dr maar lekkr gek doen

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 12:27

Ik ken wel meer van die uitslovers, die vinden het gewoon leuk als er iemand toekijkt als ze stoer doen

Elly__J

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 00:00

Hahaha klinkt als een vrolijk beestje! Lekker laten gaan zolang ze normaal doet als je iets van d'r gedaan wil krijgen

Nado

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 13:35

lucydan schreef:
ja ze doet het voor zich zelf maar ik kan door een randje kijken maar dan ziet ze mij niet en dan is ze aan het rond scharrelen maar als ik buiten bezig ben gaat ze renne en bokken. ik heb eigen lijk het idee van dat ze wil zeggn ''kom nou met me spelen '' ze is nog geen 3 dus ik denk ook dat ze zo doet omdat ze nog zow jong is en jullie hebbn gelijk laat dr maar lekkr gek doen

Ik denk dat je hiermee de spijker op de kop slaat ! Ze is jong en wil lol trappen. Heeft ze ook paardenvriendjes waar ze mee kan spelen ?

Denk dat je je geen zorgen hoeft te maken over toekomstig rijden, dat heeft hier helemaal niets mee te maken.

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 17:25

Nado schreef:
lucydan schreef:

Ik denk dat je hiermee de spijker op de kop slaat ! Ze is jong en wil lol trappen. Heeft ze ook paardenvriendjes waar ze mee kan spelen ?

Denk dat je je geen zorgen hoeft te maken over toekomstig rijden, dat heeft hier helemaal niets mee te maken.

hierin ga ik mee! heeft dit paard wel als veulen lekker tussen leeftijdsgenootjes gestaan? wellicht mist het dier wat sociaal contact met anderen paarden? dat is namelijk erg belangrijk voor een opgroeiend paard...ze hebben dat nodig om volwassen te kunnen worden. paarden leren elkaar namelijk ook een heleboel!

lucydan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-06 21:55

ja ze staat met anderen
en toen ze klein was heeft ze in een kudde gestaan

San

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 00:28

Wij hebben een paard op stal staan en als je die los ziet gaan dan denk je 'daar ga ik van mijn leven niet op'. Met rijden is het echter de liefste die we op stal hebben, dus ik denk dat het niet een probleem is. Lekker laten dollen. Is alleen maar goed voor t koppie.