wie weet een goeie oplossing?
zodat ik tog mooie buitenritte kan maken overal langs zonder dat mijn pony achteruit loopt?

groetjes sjoukje
Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Sfiejj schreef:Tips hierboven misschien. Maar het is echt gevaarlijk en een vervelend probleem. Ik had haar misschien is een keiharde mep gegeven.. Zodat ze het 1x even goed weet..
Puchje schreef:Ja, een vriendin van mij had dit ook met haar paard.
Wat zij heeft gedaan, was op zich ook wel slim.
Ze had een zweepje bij met een kwastje eraan en als meneer achteruit begon te lopen, begon ze m heeel irritant te kietelen met t zweepje. Als hij stilstond, stopte ze met kietelen en als hij een pas vooruit deed, beloonde ze hem.
Ze scheet idd zeven kleuren, maar het heeft uiteindelijk, met veel consequentie geholpen!
Puchje schreef:Ja, een vriendin van mij had dit ook met haar paard.
Wat zij heeft gedaan, was op zich ook wel slim.
Ze had een zweepje bij met een kwastje eraan en als meneer achteruit begon te lopen, begon ze m heeel irritant te kietelen met t zweepje. Als hij stilstond, stopte ze met kietelen en als hij een pas vooruit deed, beloonde ze hem.
Ze scheet idd zeven kleuren, maar het heeft uiteindelijk, met veel consequentie geholpen!
Teuntje111 schreef:Ik zou veel met haar over de gewenste route gaan wandelen met je pony, aan het halster. Dit om haar vertrouwen in jou en de omgeving te laten krijgen. Als het met het wandelen een paar keer goed is gegaan, dan met een maatje buitenrijden, daarna met maatje buitenrijden, maar jouw paard voorop, daarna alleen..