Linkergalop niet prettig

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Nathalie02

Linkergalop niet prettig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-06 19:25

Als Maare aanspringt in de linkergalop zit het niet prettig, vooral niet op de volte. Ik heb het idee dat ze niet echt lekker kan meebuigen. Rechtuit gaat het beter maar is ook niet helemaal prettig. In de andere gangen en de rechtergalop heeft ze er geen last van loopt ze heel zuiver, de rechtergalop verzamelt ze ontzettend prettig en is ze makkelijk te schakelen.

Aan de pessoateugel galoppeerde ze links met lichte binnenstelling wel prettig, maar vandaag was dat ook drama. Onder het zadel kan ik niet goed blijven zitten en dat galoppeert ook niet echt prettig. De fysio is een poosje terug langs geweest en die kon buiten wat kleine blokkades niks vinden. Ik zal hem nog eens bellen voor een controle. De veearts heb ik al gebeld en die komt vrijdag langs.

Maar tot dan, iemand een idee waar het aan kan liggen?

Nano05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 19:45

Lijkt me toch een medisch probleem. Misschien het linker achterbeen? Mijn haf heeft linksachter een probleem aan zijn knieband, hij heeft ongeveer dezelfde problemen als jij omschrijft. zou het inderdaad wel laten nakijken door een DA.

Lise81

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 20:28

Het probleem kan ook rechtsachter zitten omdat ze op dat been meer moet gaan dragen in de linkergalop.

Imago01

Re: Linkergalop niet prettig

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 20:33

Is prettig jouw stopwoordje?

Hmmm wat ik eruit kan opmaken is dat ze best eens moeite zou kunnen hebben met de rechter lengtebuiging.

Heeft ze trouwens ook de neiging om scheef te gaan? Kun je haar makkelijk rechtrichten (schouders voor plaatsen) op beide handen?
En als je haar in de linkergalop ook wat meer met de schouders voor plaatst, wat is dan haar reactie?

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 21:33

ik zou er een dierenarts naar laten kijken ofzo en haar dan longeren. ze moet op alle vier dr benen gaan lopen. ze zit ergens vast, het kan ook haar rug zijn, is ze vroeger nooit geblesseert of gevallen? ben benieuwd wat de DA ervan zegt ik hoop dat t goed komt

Nathalie02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-06 23:44

Ze is wel geblesseerd geweest, uitgegleden in het land. Maar daarvan is ze helemaal hersteld.

Rechtrichten is in de andere gangen geen probleem. Als ik ook maar iets doe om de linkergalop aan te passen valt ze meteen in de draf. Ik denk zelf dat er iets vast zit, morgen komt dan de VA en de fysio belt me terug voor een afspraak.

MirandaB

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 10:46

Ik heb precies hetzelfde probleem .. Van de week is Heleenxx hier op bokt langsgeweest en heeft San behandeld. Ik kan je nu nog niet vertellen wat eruit gekomen is omdat het net 3 dagen geleden is.. maar ik zal je op de hoogte houden.
Het kwam bij Sandor uit zijn rug. Die heeft ze nu losgewerkt en vanaf volgende week ga ik hem weer voorzichtig rijden..
San wilde ook aan de longe helemaal niet meer in die linkergalop..

Nathalie02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-06 18:25

De VA is geweest. (verslag bij verslag van de dag) Ze heeft dus iets aan haar sprong. Nu een week aan de antibiotica en twee weken lichte arbeid aan de hand of longe. Het is even afwachten hoe ze dan loopt.

Gelukkig is het niks met haar rug, daar was ze helemaal soepel in. Opzich wel een opluchting want ik was al bang dat het chronisch zou worden.

Lise81

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 21:20

Goed dat je het hebt laten nakijken. Hopelijk gaat het snel weer beter met je paard en kan je daarna weer rustig aan het werk! Succes.