Achter de teugel kruipen.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Naimz

Achter de teugel kruipen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-06 21:25

Volges mij kruipt mijn verzorgpony achter de teugel.. Ik weet het niet helemaal zeker.. Iemand enig idee hoe je dat kan herkennen en wat je kan doen om te zorgen dat hij het niet doet..? Afstraffen?

Aan de tip, 'ga les volgen' heb ik weinig, hij staat namelijk niet op een manege, en kan niet zo 1, 2, 3 met hem naar een manege toe, maar ik ben iets aan het proberen te regelen.. Maar daar heb ik dus op dit moment weinig aan.

Navidad

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 21:29

ik heb dat probleem ook met mijn flemming merrie. zij is altijd heel kort gereden. kan maar een ding zeggen voorwaarts voorwaart en proberen naar die hand toe te rijden. probeer de juiste aanleuning te nemen en probeer het paard wat meer uit te leggen neusje over de grond heen met de tijd exc.

gewoon weer bij de basis beginnen dus rechtstellen lekker naar beneden, het liefst met het neusje door het zand, en proberen naar je hand toe te rijden.

Naimz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-06 21:36

Navidad schreef:
ik heb dat probleem ook met mijn flemming merrie. zij is altijd heel kort gereden. kan maar een ding zeggen voorwaarts voorwaart en proberen naar die hand toe te rijden. probeer de juiste aanleuning te nemen en probeer het paard wat meer uit te leggen neusje over de grond heen met de tijd exc.

gewoon weer bij de basis beginnen dus rechtstellen lekker naar beneden, het liefst met het neusje door het zand, en proberen naar je hand toe te rijden.

Dankje Wat bedoel je verder previes met 'proberen naar je hand toe te rijden'?

Navidad

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 22:00

daarmee bedoel ik dat je paard volledig je hand volgt, met de juiste aanleuning exc. achter de teugel kruipen is een probleem wat veel voorkomt het is niet zo heel erg als je paard achter de teugel kruipt maar het is er gewoon heel moeilijn uit te krijgen en je krijgt je paard dan niet op de goede manier ontspannen zoals het hoort. daarom zeg ik begin weer bij de basis, ga longeren met pessoa (als je er niet mee om kan gaan niet doen) en onder het zadel rechtstellen en uitleggen en weer oppakken en weer uitleggen en weer oppakken, maar denk erom dat je gewoon de juiste aanleuning blijft houden.

Naimz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-06 22:03

Navidad schreef:
daarmee bedoel ik dat je paard volledig je hand volgt, met de juiste aanleuning exc. achter de teugel kruipen is een probleem wat veel voorkomt het is niet zo heel erg als je paard achter de teugel kruipt maar het is er gewoon heel moeilijn uit te krijgen en je krijgt je paard dan niet op de goede manier ontspannen zoals het hoort. daarom zeg ik begin weer bij de basis, ga longeren met pessoa (als je er niet mee om kan gaan niet doen) en onder het zadel rechtstellen en uitleggen en weer oppakken en weer uitleggen en weer oppakken, maar denk erom dat je gewoon de juiste aanleuning blijft houden.

Oke, ja hij loopt verder meestal wel ontspannen dus dat halsstrekken zal wel lukken.

Ik geloof dat hij, toen hij bij een handelstal stond hij door iemand continu gedwongen is in de krul te lopen ofzo.. Of dat het hem voor de kar is gedwongen ofzo.. Zn hals staat ook best raar, heel gespierd en een ronde vorm ofzo.. Heel apart maja..

Navidad

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 22:19

dan weet ik wel zeker dat de fout ook bij jezelf ligt. halsstrekken is een teken van je hand volgen doormiddel van de juiste beenhulpen. rij hem dan maar eens alleen voorwaarts zonder iets meer te vragen.