bekkeninstabiliteit bij amazone.....

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

zwartepaerd

bekkeninstabiliteit bij amazone.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-06 15:21

Ik weet helemaal niet of mijn vraag hier juist is( anders moeten de modjes hem maar verplaatsen ) maar voor een vriendin van mij, die overigens vaak op Bokt te vinden is, maar nog nooit de moeite heeft gedaan om zich te registreren , het volgende probleem;

zij heeft na de bevalling van haar kinderen last van bekkeninstabiliteit. Sinds een poosje is ze weer aan het paardrijden, maar blijft ontzettend veel last houden van haar heupen. Ze is al bij een osteopaat geweest, heeft wel iets geholpen, maar ze blijft last houden, waardoor ze vaak alleen korte ritten kan maken omdat het gewoonweg niet meer gaat.
Aangezien ik absoluut geen ervaring met dit probleem heb en ik haar dus ook niet kan helpen, bij deze een oproep; zijn er bokkers met bekkeninstabiliteit die wel weer lekker kunnen paardrijden? Wat zijn jullie ervaringen en wat helpt bij jullie? Kan een ander zadel evt. ook al verschil maken?
Ik hoop dat jullie massaal reageren, vindt het zo jammer voor haar, ze had het al over opgeven
Alvast bedankt!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 16:12

Ik heb er zelf (gelukkig) geen ervaring mee, maar heb een blauwe maandag aan fysiofitness gedaan en daar liep een fysiotherapeut die veel met mensen met bekkeninstabiliteit deed. Door middel van gerichte oefeningen kan er misschien wel verbetering optreden? Misschien de moeite van het bespreken eens waard?
Succes, ik hoop dat je wat voor haar kan vinden en dat ze weer in het zadel kan!

piepelotje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 20:01

Heb zelf vreslijke last gehad van m'n bekkeninstabilteit en nog steeds zorgt dit voor problems maar..
Ik heb dus hele goede ervaring met paardrijden dat het me dus heel goed helpt met de juiste spieren daar terug sterker te maken en zodoende minder last.
In het begin dacht ik dus ook ik ga dit niet meer trekken. Langdrg intensief rijden maar na mnd nu paar jr kan ik alleen maar zeggen. Het helpt me juist .
Had in het begin dus vaak dat m'n been in m'n lies op slot sloeg of zoiets. Vreslijke kramp. Gebeurde dus als ik iets teveel druk gaf aan m'n zitbeenknobbel. Bv Bij aanspringen galop, binnebeen op de singel. Nu ik erover nadenk is dat al eeuwen niet meer gebeurt.

Denk dat je gewoon naar je lichaam moet luisteren, niet overzetten. Maar gewoon kalmpjes aan in het begin en je spieren zullen terug sterker worden, zodat ze dat bekken beter op hun plaats houden.

Goofy44

Re: bekkeninstabiliteit bij amazone.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 12:36

zwartepaerd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-06 20:43

Dankjewel iedereen, ik ga haar even op het topic attenderen
Nogmaals, bedankt!

UrbanL

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 14:58

Mhh ken helaas heel wat mensen met deze problemen helaas hebben ze het paardrijden ook moet laten ivm eigen belang sneu maar waar.

Eentje is trouwens gaan mennen en behooorlijk fanatiek.

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 15:02

Ik heb helaas geen tips mbt het paardrijden.
Ik heb het zelf ook heel erg gehad bij mijn 2e zwangerschap. Toen reed ik niet.
Ik heb er nu geen last meer van maar ik ben nog wel heel bang om te vallen en daarmee mijn bekken naar de .....te helpen.
Ik wens je vriendin veel sterkte

SisLeone

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 18:34

Een vriendin van mij heeft er ook last van. Die loopt al 1,5 jaar te klooien nu met wel en niet rijden...wel/niet het paard verkopen. Lastig hoor. Maar ze doet nu fysiofitness en langzamerhand voelt ze wel verschil. Blijkt ze nu ook nog lichte hernia erbij te hebben en ze is pas gekraakt. Hopelijk helpt het bij haar.
Wens je vriendin het beste.. vervelend lijkt mij dit .