Sterke polsbanden??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

donnieYy

Sterke polsbanden??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-06 19:00

Hey!!!
Ik zit met een probleempje.....
Ik heb namelijk geen last van pianohandjes maar ik knik mijn polsen vanaf de stand dat ik ze goed heb staan, maar dan knikt me pols naar buiten zegmaar....
Nou heb ik in 2003 een tijdje Mensendieck gehad oftewel oefentherapie en vandaag was ik bij de huisarts en die zei dat ze daar vonden dat mijn polsbanden erg slap waren en dat daardoor de bewegingen met mijn pols slap gaan. Op zich heb ik er niet zo last van buiten het feit om dat het er natuurlijk niet uitziet...
maare mijn vraag: Zit ik mijn paard niet in de weg?
en hoe maak Ik mijn polsbanden sterker als mijn paard er wel last van heeft?

Help.............

Lise81

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 19:15

Ik denk niet dat je direct je paard erg in de weg zit, je bent wat meer flexibel. Er zijn veel vrouwen die wat losser "in de banden"zitten door lichaamseigen hormonen. Nog een voorbeeld is dat wanneer je je arm strekt, je elleboog als 't ware doorbuigt naar de andere kant. Maar het is niet heel logisch om ze naar buiten te knikken inderdaad
Je moet leren je polsflexoren wat te trainen en gewoon wat meer op letten om je pols als het ware te fixeren / stabiliseren.
Rijd je dan ook met je handen breed uit? Of kan je ze wel dichtbijelkaar plaatsen?
Heb je er zelf ook pijn aan of last van?

donnieYy

Re: Sterke polsbanden??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-06 19:53

ik houd mijn handen wel bij elkaar maar heb er soms wel pijn aan... Als mijn paard vervelend doet en ik soms aan mijn buitenhand wat sterk moet worden. Dan doet kracht zetten zeer ja.... Probeer wel me polsen recht te houden maar het lijkt net of ze bij elk zuchtje wint weer naar buiten klappen

Marije_jiplover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 20:26

Ik denk dat je paard er minder last van heeft dan jij zelf. Met naar buiten geknikte polsen kun je, zoals je zelf ook al aangeeft, minder kracht zetten dan wanneer je ze naar binnen hebt geknikt (dit zie je overigens ook vrij vaak). Met naar buiten geknikte polsen heb je eerder een verende hand, dus voor je paard hoef je het niet zo snel te veranderen.
Als je er zelf wel last van hebt, dan moet je er wel wat aan doen, maar ik heb geen tips voor je hoe je dat zou moeten doen.

donnieYy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-06 20:49

begrijp wel mijn pols knikt naar buiten dus mijn hand klapt naar binnen niet dat ik zoow debiel rijdt dat jullie dachten dat mijn hand naar buiten floept

donnieYy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-06 12:24

Is er nou niemand die kan helpen