pony erg stijf

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Caprice_

pony erg stijf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-06 20:34

hallo..
mijn verzorg pony is in draf en galop heel stijf, stap daarin tegen juist heel los, mooi naar beneden en mooi ingebogen. voltes en figuren rijden heeft weinig effect. ik heb hem op 2 bitten gereden, dubbelgebroken met plat stukje en bustrens. hij schuimt en kauwt een klein beetje. als het aan mij zou liggen zou mijn eigen pony dat ook hebben maar die loopt juist helemaal super. wie weet raad.. een ander bit ofzo..
X mleen

tamary

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 20:38

blijven oefenen, ander bit heeft geen zin. Controleer wel het zadel, als dat problemen geeft zal de pony niet willen buigen.

AnneB

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 20:51

Controleer je zadel inderdaad, kan zijn dat je pony daar last van heeft hoe meer jij beweegt in je zadel. Dat zou kunnen verklaren dat hij in stap wel lekker ontspannen is.

Verder veel geduld en oefenen. Als je pony niet reageert op voltes etc. zou ik de oorzaak misschien eerder medisch zoeken.
Komt op mij dan over of hij misschien ergens last heeft?

Caprice_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-06 22:46

hij hoest heel erg in galop, maar kep net gelezen dat honing daartegen werkt. ik rijd meestal zonder zadel omdat het zadel naar voren schuif en dat niet fijn is. zijn gangen zijn goed berijdbaar zonder zadel, zelfs springen gaat zeer eenvoudig.
maar bij iedereen is hij zo stijfjes in de galop en draf. kep wel een halsverlenger (elastiek), moet k die anders een keer omdoen of een keer longeren?

Paxie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 12:59

HeYy
dan kan je het beste een staard riem gebruiken
dan gaat het zadel niet naar vooren
vroeger had ik daar ook last van
met mijn sjitlandertjhe
dus michien help het ook wel bij jou
KuSz
MaNoNn
xXx

unamie

Re: pony erg stijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 13:36

dat je zadel naar voren schuift zegt al genoeg over de pasvorm
een passend zadel schuift niet naar voren
logisch dat de pony erg stijf is
de spieren krijgen het zwaar te verduren met een niet passend zadel
verder zou het ook aan het gebit kunnen liggen
jaarlijks een behandeling is meestal noodzakelijk en soms nog vaker.
een pony die haken heeft zal onmogelijk na kunnen geven
omdat de onderkaak niet naar voren kan schuiven (dit gebeurt als ze het hoofd laten zakken)

een staartriem is een dom idee
want je zadel gaat er niet beter van passen

een goedpassend zadel, een fysiotherapeut en een goede behandeling van de tanden daar heb je meer aan
succes

monsera

Re: pony erg stijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 17:01

Een goed zittend zadel kopen voor je pony het is logisch dat hij stijf is als het zadel niet past.Zonder zadel gaan rijden vind ik geen goede oplossing omdat je nooit moet gaan doorzitten als de rug niet los is.Je maakt het probleem zelf erger.Ik zou ook les gaan rijden ik heb het gevoel dat jullie wel wat hulp kunnen gebruiken om je pony weer lekker los te krijgen.Tot je een ander zadel hebt zou ik niet meer op deze pony gaan rijden probeer een andere manier te vinden om hem beweging te geven.Bv longeren,wandelen,vrijspringen of fietsen met je pony.