Hoe na 2 jaar niet gereden te hebben opnieuw starten?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Riene

Hoe na 2 jaar niet gereden te hebben opnieuw starten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-06 22:13

Hoi, we zijn vandaag bij een haflinger gaan kijken die twee jaar heeft stilgestaan, zij is nu 7 jaar, is geschikt voor beginners maar wel wat vooruit en drachtig (moet veulen over 2 maanden) Ze reageerde nog vrij goed na zo een tijd te hebben stilgestaan, ze ging wat stapjes achteruit en was soms wat koppig maar voor de rest ging alles vrij goed. Nu is mijn vraag welke oefeningen kan ik het beste doen om terug de draad op te pakken rekeninghoudend met haar drachtigheid.

Casca

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 22:57

eerst weer even terug naar de basis, dat zal ze wel snel weer oppakken, dus gewoon been is voorwaarts en sturen...

8nnemiek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 23:48

Idd eerst de basis weer even goed aanleren, rustig aan, en conditie opbouwen zal waarschijnlijk ook wel nodig zijn Maar dat komt later, als ze haar veulentje heeft.
Dan ook even goed letten op hoe haar balans is, loopt ze netjes op eigen benen...
En totdat je echt goed kunt beginnen met rijden kun je ook wat grondwerk doen, zo krijg je een goede band met haar, krijgt ze vertrouwen in je, en dan zal het rijden ook beter gaan

Derma

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 23:58

Ik zou nu gewoon wat met haar omprutsen lekker grondwerk doen en een band opbouwen. Als ze met twee maand een veulentje krijgt heb je toch niet veel tijd meer om aan het rijden te werken. Omdat ze af en toe wat koppig is vooral grondwerk doen om haar jou als haar leider te laten zien. Het kost even wat tijd om een band op te bouwen daar kun je deze twee maanden mooi voor gebruiken, ik neem aan dat je toch niet meer van plan bent om echt te gaan trainen. Onder het zadel kun je wat spelletjes met haar doen, met pionnetjes slalommen of iets dergelijks. Zo doe je wel iets aan gehoorzaamheid maar gaat het niet zo gedwongen