Sydney2005 schreef:Jee dat is echt heel moeilijk uitleggen, ken het probleem wel, maar mijne buigt vervolgens wel vrij makkelijk in. Ik stel m zoiezo lager in, dus echt met zijn neus thv de schouder. Vervolgens kijk je of hij daar na wil geven door m goed van achter naar voren te rijden. Ik denk dat het probleem bij jou vooral in het nageven zit, hij wil net dat laatste stukje niet loslaten en gaat dan idd tegen jouw hand hangen. Ik zou dus je handen iets lager houden zodat hij wat dieper komt en zorgen dmv schakelen dat hij na gaat geven daar. Zelf ook erop letten dat op het moment dat hij daar nageeft en iets lager komt dat je zelf ook goed in hand toestaat, maar niet zo dat hij vervolgens zijn neus naar voren kan zwaaien en weer tegen je hand in komt. Dus duidelijk met de hand en je been de grenzen aangeven hoever hij mag en kan. Zoals ik al zei is het heel moeilijk om dat zo uit te leggen...
Heel mooi verwoord is heel lastig om uit te leggen maar ik denk ook dat je pony het laatste stukje niet wil nageven.