wie heeft goeie tips?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

luckyzeven

wie heeft goeie tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-06 20:46

ik begin bij het begin.....
ik had gisteren les van iemand die bij mij op stal staat.
ik had het heel anders verwacht maar helaas.
ze had er eerst even opgezeten en gevoelt en ze zei meteen dat mijn paardje bang voor je hand is en weer helemaal opnieuw aangereden moest worden.en dat ze op een paard van 3 jaar leek.
we waren geen goeie combi zei ze want ik kan ben net overgegaan van 14 jaar dressuurrijden naar het western rijden en mijn paardje kent nog niet goed de basis van het westernrijden.

ik heb mijn paardje nu ongeveer 3 of 4 maandjes en ben eerst begonnen met de eerste maand longeren en aan de hand dingen doen omdat ik nog geen zadel had, de tweede maand reed ik veel in het longeercoraal om rustig te wennen en toen was ik eraf gegooit dus de hele 3de maand heb ik niet kunnen rijden. en nou ongeveer de vierde maand rijd ik veel meer omdat ik geen pijn meer heb en zo goed als over mijn angst ben en ik ben al meer aan haar temperament gewend en nu verteld iemand mij die ff op haar heb gezeten dat ik haar of moet verkopen en een ander paard moet kopen of dat ik haar voor training moet meegeven om haar opnieuw te beleren.

pfff... ik vond het juist veel beter gaan met rijden, ik durf er nu eindelijk alleen op.ik weet nu gewoon niet zo goed wat ik moet doen.ik had namelijk bedacht dat ik lekker samen met mijn nieuwe paardje kon gaan lessen en gezellig rustig aan te gaan trainen.

weet iemand misschien een goeie trainer die in aalsmeer wilt komen een soort second opinion ofzo...?
of iemand die zoiets heeft meegemaakt?
graag goeie tips.

nitouche

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 20:50

ik weet niemand en heb het ook nog nooit meegemaakt, maar ik vind dit rondom belachelijk.
Zoiets zeg je niet.

Ik vind altijd dat je aan iets kunt werken.
Je moet het je in ieder geval niet aantrekken, Misschien is zij/ hij wel jaloers.

Dus gewoon lekker doorijden en laat ze maar praten.

Pytje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 20:52

vind het wel een snelle conclusie van iemand waar je voor het eerst les van had, die meteen zei dat je hem moest verkopen. (of las ik het verkeerd) ik zou in ieder geval niet zo maar opgeven.

luckyzeven

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-06 20:58

dat vond ik eigenlijk ook.en ja je hebt het goed gelezen.ik geef ook echt niet op want ik ben net zo aan haar gehecht en begin mij ook steeds meer in appaloosa's te verdiepen.ik vind wel dat diegene goed lesgeeft en op een goeie manier rijd maar ik was toch nogal geschokt....

Steph1989

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 21:00

Nou, dit heeft ooit ook een instructeur tegen me gezegd, dat ie "bang" was van m'n hand. Bleek later wel dat de man gelyk had, maar het was spytig genoeg maar een stage ! Tydens de volgende dagen op de stage onder zyn beglyding liep m'n paard super ! Toen ik het thuis weer alleen moest doen --> alles weer verprutst :-s ! Maarja wat doe je eraan ...

Lante

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 22:44

Second opinion is misschien niet verkeerd. Ik vind het niet zo diplomatiek van een proffesionele instructeur om dit zo te zeggen. Boezemt mij geen vertrouwen in in ieder geval. Zoek maar iemand anders. Met die instructrice/instructeur wordt je ook geen goeie combinatie, want na een les moet je het idee hebben dat je vooruit gaat. Daarom neem je toch les? Om vooruit te gaan, omdat je graag HULP wilt hebben? Je zit toch niet op allerlei negatief commentaar te wachten? Ik zou er alleen maar onzeker van worden! Succes met je paardje!

luckyzeven

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-06 23:04

nee ik zit ook niet op dat comentaar te wachten maar ik was eigenlijk zo voor mijn bek geslagen om het grof te zeggen dat ik het gewoon maar aan nam.ik kan best tegen comentaar als het op z'n plaats is maar ik heb nog geen verstand van het westernrijden en ging er dan van uit dat zij mij ook wou helpen......vond haar alleen wel erg ...tsja.. eerlijk?

patsur

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 23:18

ik denk dat jij gewoon vertrouwen moet krijgen in je paard en je paard vertrouwen in jou. Zoek snel een andere instructeur want hier knap je ook niet van op, je wordt onzeker en dat is het laatste wat je kan gebruiken bij het krijgen van vertrouwen. Succes!

Lante

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 23:36

Dit noem ik niet 'eerlijk', maar ondiplomatiek. Zo ondermijn je iemands zelfvertrouwen en het is totaal niet opbouwend. Je kunt er niks mee. Slechte eigenschappen voor iemand die lesgeeft...

Megamutsj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 00:57

gewoon rustig doorgaan met je paardje. Als jij vind dat het goed gaat, dan moet je er gewoon mee doorgaan, jij weet immers hoe het paardje is met jou op je rug
Je hebt hem/haar nog niet zo lang, jullie moeten misschien nog een beetje aan elkaar wennen..?

luckyzeven

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-06 15:26

nou ik heb besloten om nu nog een maandje te sparen en en maart gaat ze voor een maandje training bij carmen (de vriendin van mijn hoefsmid) en daarna ga ik les van haar nemen.ze heeft namelijk ook veel ervaring met appaloosa's en dat is ook een voordeel.in de tussentijd ga ik rustig aan verder rijden op mijn manier.bedankt voor jullie reacties