te diep lopen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

sas16

te diep lopen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-06 20:03

mijn paard heeft vaak de neiging om te diep te gaan lopen waardoor hij erg op zijn voorhand loopt.

hoe krijg ik hem wat hoger krijgen?

eva92

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 20:06

Alleen maar benen en nog eens benen geven en hem voorwaarts houden veel overgangen rijden.

Rosa_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 20:09

Goed je been eraan houden. Lekker je paard losrijden door veel overgangen en figuren.

Caprice_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 20:14

Inderdaad, been d'r aan! hij mag best iets voor de loodlijn lopen maar als hij erachterkomt moet je hem flink aansporen, mijn pony heeft daar soms ook last van . Soms moet ik haar echt een schop geven
groetjes marleen

Kaia

Re: te diep lopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 22:27

Hai
Gooit je pony dan ook al het contact weg? Of is het puur het dieplopen met contact.. (beetje krom uitgelegd).
Ik heb namelijk een pony gereden die te diep kwam en vervolgens al het contact weggooide. Ik kon been geven wat ik wilde, maar harder ging hij niet! Ook dan was mijn oplossing eigenlijk makkelijk: contakt pakken..en vanuit daar weer rijden en hem zo uitschuiven!

Let ook op jezelf..zit je hem zelf niet teveel tegen te houden zodat hij wel diep moet lopen. Anders inderdaad been...been...been, maar wel tegelijkertijd iets toestaan met de teugel, zodat hij daar kan lopen waar jij wil!

Succes!

belinda73

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 01:45

zoals al een paar zeiden voorwaarts rijden en veel overgangen rijden

Jytte

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 11:10

een paard dat wegkruipt is vaak moeilijker goed te rijden dan een paard dat voor de loodlijn loopt. rijd hem met wat meer lengte, en vul dit aan met je been, houd wel aanleuning, en zorg dat hij je hand gaat volgen..
succes

Kelloriejj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 11:12

Lekker voorwaarts rijden.
maar ik zou wel les gaan volgen.

Liselot

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 11:18

shelltje schreef:
Alleen maar benen en nog eens benen geven en hem voorwaarts houden veel overgangen rijden.

dan gaat die van mij juist rennen en nog dieper lopen omdat ze zich opfokt door het vele been en de vele overgangen.
urissa loopt wel goed op de achterhand maar kruipt er van voren ook regelmatig achter, maar dat komt wel goed als we vanaf volgende week gaan lessen.