hoe doen jullie dat??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

NoNeTtE

hoe doen jullie dat??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-06 13:12

hoi hoi,

ik zou graag willen weten hoe jullie het doen met jullie paardjes,
met de tijd? ik heb me werk, stage, paard, school, in de toenkomst misschien wel een vriendje erbij hoe doen jullie dit? ik kom er even niet meer uit...

Groetjes.

Vayo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 13:18

Hoi,

toen ik op school zat wilde ik al graag een eigen paard, maar had het geld niet. Ik kreeg een bijrijdpaard voor 3 dagen in de week en ik kwam toen tot de conclusie dat ik dat al best druk vond.

Nu werk ik intussen 5 dagen in de week. Ik werk in een tuincentrum en ga om 9 uur naar mijn werk en ben om 6 uur thuis. Eén avond in de week heb ik nog koopavond. Dit is gelijk de rustdag voor mijn paard.

Ik heb nu al wat jaren een vriendje en daar woon ik ook mee samen. Het grote voordeel bij mij is dat we op een boerderij wonen en ik mijn paard dus aan huis heb staan. Als ik thuis kom voer ik eerst mijn paard en dan gaan wij eten. Naar het eten ga ik dan mijn paard rijden. In de zomer wil ik nog wel eens vroeger mijn bed uitkomen en mijn paard voor werktijd rijden, omdat ik best laat naar mijn werk rijd.

NoNeTtE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-06 13:28

ja dan is het allemaal wat makkelijker ja, ik heb mijne op een pensionstal staan en reistijd komt er ook nog is bij (half uurtje) en dan rijden je weet zelf wat er allemaal voorn tijd gaat inzitten vind t klote dat ik niks kan laten vallen...en ik heb ook nog is het probleem dat de mijne haast niet, of teminste niet veel kan stilstaan, want de dag erna is ze zooo druk word er niet goed van, heb al aan een ander paardje zitten denken maarja in alle paarden gaat wel veel tijd zitten mja we zien t wel bedankt voor je reactie.

groetjes cheyenne.

Kobus17

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 13:46

Hoi, ik doe het zo ( ik woon samen, vriend heeft absoluut niets met paarden en paard staat bij kennissen op stal, 10 km bij mijn huis vandaan , zowel stal als wei). Direct uit mijn werk ga ik naar mijn paard, die rij ik en verzorg ik en ben dan meestal rond 19.00 u thuis en dan eten we. Mijn vriend is nl niet altijd om bijv. 17.00u thuis zodat we eventueel eerder zouden kunnen eten zodat ik daarna kan rijden, dus daarom voor deze oplossing gekozen.
Mijn paard wordt 's ochtends vroeg en 'savonds laat (± 23.00u) door mijn kennissen gevoerd en als ik klaar ben met rijden, krijgt hij van mij ook nog eten. In de zomer loopt hij 24/7 buiten en als het dan zo bloedheet is, dan rij ik soms pas heel laat ( na het eten dus) of heel vroeg voordat ik ga werken ( maar dat komt niet zo heel vaak voor).
Of hij krijgt dan een vrije dag

intentions

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 13:49

wat dacht je van een verzorgster/ bijrijdster..!!

als je een ander paardje neemt zijn heus die problemen niet opgelost..!!

dat er veel tijd in zit en dat ej elk weekend kapot ben dat blijft als je alleen voor een paardje zorgt..

xx

NoNeTtE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-06 13:54

ik vind t heel moeilijk om een meisje te zoeken ze moet toch een beetje met mijn paardje kunnen omgaan en toch een beetje goed rijden want mijne is niet zo makkelijk, voor de rest wel makkelijk i.d omgang, dat is ook nog een optie maar word wel een moeilijke... i.i.g bedankt...

cheyen

intentions

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 14:01

graag gedaan..

trouwens je kan hem ook laten berijden door iemand van de manege waar je op rijd

NoNeTtE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-06 14:05

dat ga ik gewoon vragen bedankt

Sita_

Re: hoe doen jullie dat??

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 14:11

Haj

Ik heb school.. Iedere dag van half 9 tot 3 uur en dan ben ik om half 5 thuis.. Op donderdag heb ik stage van 9 tot 4 en ook daar moet ik ver voor reizen. Anderhalf uur heen en weer terug.. net als naar school.

Dan moet ik huiswerk maken en mijn paardje nog doen..
Verder heb ik werk in de weekenden en de vakanties.. En ik heb ook nog eens een vaste vriend..

Het klinkt ongeloofelijk maar ik kom precies uit met mijn tijd om alles in te plannen. Zelfs als ik veel moet leren..

Een vriendin van mij rijd Amy bij op dagen dat ik echt niet kan. En verder doe ik het gewoon zelf. Ze staat ook in vol pension dus ze wordt iedere dag buiten gezet. Ze komt iig wel van stal af en ik kan als ik moe ben, te druk met school ben en als mijn vriendin niet kan ook makkelijk een dagje overslaan

Ik heb ook alleen een buitenbak. Dus ik ben met rijden afhankelijk van het weer.. Ik heb iig wel verlichting in de bak dus ik kan gelukkig nu in de winter ook 's avonds rijden

Tien

Re: hoe doen jullie dat??

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 14:51

Het is me nog steeds gelukt.
Als ik laat uit school ben zet ik de bouwlamp buiten (op een paal gemonteerd ).
Op het moment heb ik geen vriend, maar toen ik dat wel had, kon ik dat ook weer precies zo plannen

intentions

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 19:25

als je het er echt voor over hebt om een paardje te hebben,
dan komt die tijd vanzelf wel..!!!

want dat word je kind

Kimberley_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 19:28

Maandag school tot 4 uur...daarna komt mn vriend..
Dinsdag tot 2 uur naar school naar mijn 7 verzorgpaarden vriend komt ook misschien
Woensdag tot 14:20 naar school soms naar de paarden anders nar me zusje haar rijles kijken
Donderdag tot 1 uur na school naar de paarden savonds vriend
vrijdag zie donderdag zaterdag paarden
zonda paarden en vriend int weekend