Ik heb een 10 jarige lekkere, eigenwijze, superlieve fjord...
Ik heb even een vraagje over hoe ik nou meer conditie met hem op bouw, want zijn galop in een bak is echt super slecht 1 rondje en meneer is moe, of heeft geen zin meer,
nu wil ik misschien wel wedstrijden met hem gaan rijden na 5, 6 jaar, maar dan wil ik wel graag, dat hij ook goed en netjes galopeert, in stap en draf loopt meneer altijd netjes aan de teugel, maar galop dus niet,
Om te beginnen dacht ik; dan moet zijn conditie beter (oftewel voorwaarts, maar om goed voorwaarts te kunnen galoperen moet je toch ook wel een conditie hebben van meer dan 0.1), maar hoe bouwen jullie de conditie van je paard op?
- veel overgangen rijden, stap, draf schijnovergangen,
- stomweg gewoon recht uit op een buitenrit de hele tijd laten draven of galoperen tot je zelf moe wordt
- elke dag bewegen al is het maar 10 min. stappen
- longeren en dan laten draven / galoperen tot je er duizelig van wordt?
Kortom hoe doen jullie dat nou?
Alvast bedankt voor het reageren.
Groetjes Sandra

of zie ik het nou verkeerd?
en lang stappen is heel goed, als je een stapmolen tot je beschikking heb zal ik er elke dag wel in ieder geval een uurtje gebruik van maken. en als je hem dan zo vaak mogelijk beweging geeft, en hem ook weer na het rijden een half uutr in de molen zet, ( als je die heb natuurlijk
en als je geen stapmolen heb, zal ik ook zo vaak mogelijk aan de hand stappen. en veel overgangen maken met rijden natuurlijk..